سردار سليماني: انقلاب اسلامي باعث تغيير مفهوم قدرت جهاني شد.

کد خبر: 70527 تاریخ انتشار: 1401/08/25 14:51:08
نمایش: 725
اخبار
رئيس سازمان بسيج گفت: در پيروزي انقلاب اسلامي، يک اتفاق بزرگ رخ داد که ديده نشد و آن هم تغيير مفهوم قدرت جهاني بود که مشخص شد که هندسه قدرت تغيير کرده است.
به گزارش خبرگزاري تسنيم از شهرکرد، سردار غلامرضا سليماني امروز در اجلاسيه مجمع بسيج استان چهارمحال و بختياري،  اظهار داشت: شرايط بين المللي شرايط خاصي است، آن چنان که در بيانات رهبرمعظم انقلاب در آستانه 13 آبان بيان شد که دنيا در حال يک تغيير بزرگ است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين بيان کرد: تفکر راهبردي براي شناخت امروز همراه با نگاه و اقدام ميداني براي آگاهي نسبت به زمان و مکان براي دست‌يابي به افق‌هاي دور ضروري است.

وي تصريح کرد: هرملتي فاقد اين ويژگي باشد در اين تحولات از صفحه سياسي محو مي‌شود، آن‌چنان که شاهد فروپاشي اتحاديه جماهير شوروي سابق از صفحات جغرافياي سياسي دنيا بوديم که نشئت گرفته از ملت‌هاي فاقد آگاهي و بصيرت و  فاقد رهبران باهوش دورانديش و شجاع رخ داد.

سردار سليماني يادآور شد: به برکت پيروزي انقلاب اسلامي، ملت ايران يک ملت آگاه و بصير و با تفکر راهبردي است و در بين ملت‌هاي دنيا کمتر ملتي را همچون ملت ايران با دانش و بينش به‌روز و کامل و جامع سراغ داريم که اين يک ادعا نيست، بلکه يک واقعيت غيرقابل انکار است.

انقلاب اسلامي هم پهلوي  و هم انگليس را شکست داد 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين مطرح کرد: هدايت‌هاي پيامبرگونه‌اي را رهبرمعظم انقلاب  در آستانه 13 آبان با امت در ميان گذاشتند و يک سوال مطرح کردند که جايگاه ايران عزيز در اين نظم سياسي جديد چيست؟

وي عنوان کرد: با پيروزي انقلاب اسلامي، انتقال قدرت از غرب به شرق آغاز شد و در پيروزي انقلاب اسلامي مهم‌ترين سرزمين مسلمانان از سلطه آمريکايي‌ها آزاد شد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين اضافه کرد: در پيروزي انقلاب اسلامي، يک اتفاق بزرگ رخ داد که ديده نشد و آن هم تغيير مفهوم قدرت جهاني بود که مشخص شد که هندسه قدرت تغيير کرده است و اثبات‌کننده اين مفهوم است که مي‌توان با تکيه بر قدرت نرم بر پيچيده‌ترين قدرت‌هاي سخت نظامي چيره شد.

آمريکا قدرت نظامي و اقتصادي دارد اما نمي‌تواند موثر واقع شود

وي با اشاره به اين که نظام شاهنشاهي امتداد ارتش امريکايي بود، افزود: امام و ملت با دست خالي بر قدرت آمريکا پيروز شدند و در حال حاضر که آمريکا 50 درصد قدرت نظامي دنيا را داراست اما نمي‌تواند موثر واقع شود.

سردار سليماني بيان داشت: به عنوان نمونه مي‌توان به دو جنگ در افغانستان و عراق اشاره کرد که آمريکا بزرگ‌ترين لشکرکشي تاريخ را در حمله به عراق  انجام داد که بايد منجر به تغييرات اساسي مي‌شد اما آمريکايي‌ها با هزينه بالا، نتوانستند پيروزي نظامي را به پيروزي سياسي تبديل کنند، چرا که قدرتي به نام ايران قد علم کرده بود.

افزودن دیدگاه