بيانيه رييس دانشگاه شهرکرد به مناسبت ۱۳ آبان "روز ملي مبارزه با استکبار جهاني "

کد خبر: 70526 تاریخ انتشار: 1401/08/16 13:58:48
نمایش: 738
اخبار
روزچهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ، دکتر ياسر پيرعلي رييس دانشگاه شهرکرد با صدور بيانيه اي روز ۱۳ آبان" روز ملي مبارزه با استکبار جهاني" را گرامي داشت. متن اين بيانيه بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

 اَلَّذِينَ ءَامَنُواْ يُقَاتِلُونَ فيِ سَبِيلِ اللَّهِ وَ الَّذِينَ کَفَرُواْ يُقَاتِلُونَ فيِ سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُواْ أَوْلِيَاء الشَّيْطَانِ إِنَّ کَيْدَ الشَّيْطَانِ کَانَ ضَعِيفًا

 «کساني که ايمان دارند، در راه خدا پيکار مي کنند و آنها که کافرند، در راه طاغوت؛ پس شما با ياران شيطان پيکار کنيد؛ زيرا نقشه شيطان، ضعيف است. (نساء- ۷۶)

۱۳ آبان يادآور سه حادثه تاريخ ساز انقلاب اسلامي است. ۱۳آبان ۴۳، تبعيد امام خميني (ره) به ترکيه به دنبال اعتراض ايشان به قانون ننگين کاپيتولاسيون،۱۳ آبان ۵۷، حمله مزدوران رژيم پهلوي به دانش آموزان بي گناه تهران و به خاک و خون کشيدن آنها و ۱۳ آبان ۵۸ که امام خميني(قدس سره) آن را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول ناميدند، تسخير لانه جاسوسي آمريکا توسط دانش آموزان انقلابي و برچيدن بساط نفوذ امپرياليسم آمريکايي از اين کشور است.

يوم الله ۱۳ آبان برگ زرين سند پرافتخار ماندگار از استکبارستيزي نسلي بالنده است که با تأسي از آموزه هاي امام راحل با منطق و عبرت آموزي با تسخيرلانه جاسوسي، فرياد رساي ظلم ستيزي را به گوش جهانيان رساندند.

ما دانشگاهيان دانشگاه شهرکرد  ضمن پاسداشت ياد و خاطره شهيدان ملت عزيز ايران اسلامي در عرصه‌هاي مختلف مقاومت ضدامريکايي و تکريم و تعظيم به مقام شامخ امام راحل (ره) بعنوان رهبر اين حرکت بزرگ و تجديد ميثاق با حضرت امام خامنه اي مد ظله العالي و همچنين دعوت از اقشار و آحاد مردم ايران  براي حضورانقلابي و حماسي  در راهپيمايي ۱۳ آبان  تأکيد مي کنيم: مهم‌ترين پيام عبرت آموز و تاريخ ساز واقعه‌ي سيزده آبان، حفظ مرزبندي با دشمن قسم خورده است که چشم ديدن عزت، استقلال و ثبات ايران اسلامي در ميان انبوهي از ناامني‌ها و بحران‌هاي منطقه اي را ندارد و بي ترديد آنچه در مشکلات فراروي کشور نجات بخش و پيروزي آفرين است اطاعت از فرامين مقام معظم رهبري، حفظ روحيه و تفکر انقلابي و  مقابله با شبکه خبيث سلطه گر و صهيونيست است.

افزودن دیدگاه