انتقام شهيدسليماني را در وقت خودش مي‌گيريم/ چالش ملت ايران و آمريکا از کودتاي 28 مرداد 1332 آغاز شد.

کد خبر: 70525 تاریخ انتشار: 1401/08/11
نمایش: 736
اخبار
رهبر انقلاب فرمودند: ما هرگز شهادت شهيدسليماني را فراموش نخواهيم کرد، اين را بدانند، حرفي زده‌ايم در اين مورد، پاي آن حرف ايستاده‌ايم.
به گزارش گروه سياسي خبرگزاري فارس،‌رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) در آستانه ۱۳ آبان روز ملي مبارزه با استکبار جهاني در ديدار پرشور صدها تن از دانش آموزان، ۱۳ آبان را تجسم شرارت‌هاي آمريکا و آسيب‌پذيري و امکان مغلوب شدن آن خواندند و با اشاره به دروغ وقيحانه و بي‌شرمانه آمريکايي‌ها در ابراز دلسوزي براي ملت ايران گفتند: در جنگ ترکيبي چند هفته اخير، آمريکا، رژيم صهيونيستي بعضي از قدرت‌هاي موذي اروپا و برخي گروهک‌ها، همه امکانات خود را براي ضربه زدن به ملت ايران به ميدان آوردند اما ملت به دهن بدخواهان زد و آنها را ناکام گذاشت.
رهبر انقلاب سيزدهم آبان را روزي تاريخي و تجربه‌آموز خواندند و گفتند: آمريکايي‌ها و گرايش آمريکايي از اين روز مهم و تجمعات همدلانه و وحدت‌بخش آن، خشمگين و اعصابشان خُرد مي‌شود چرا که اين روز هم تجسم شرارت‌هاي آمريکا است و هم تجسم و اثبات آسيب‌پذيري و امکان مغلوب شدن آمريکا.
ايشان در مروري بر حوادث تاريخي ۱۳ آبان به سخنراني افشاگرانه و تبعيد امام خميني در ۱۳ آبان ۴۳ اشاره کردند و افزودند: امام قانون «مصونيت چند ده هزار آمريکايي مستقر در ايران از تبعات قضايي جرم و جنايت» را که به دستور محمدرضا پهلوي در مجلسِ آن روز تصويب شد، تحمل نکرد و به همين علت تبعيد شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به کشتار تعدادي از دانش‌آموزان در مقابل دانشگاه تهران در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و هجوم دانشجويان به سفارت آمريکا در ۱۳ آبان ۵۸ گفتند: در آن هجوم اسناد فراواني از خيانت‌ها، دخالت‌ها و غارت منابع ايران به دست دولت آمريکا در رژيم ستم‌شاهي و نيز توطئه‌هاي مختلف آنها عليه انقلاب اسلامي به دست آمد که با وجود تأکيد بر گنجانده شدن مضامين آنها در کتاب‌هاي درسي، متأسفانه اين کار انجام نشده است.
رهبر انقلاب اصرار آمريکايي‌ها بر «آغاز چالش ميان ملت ايران و آمريکا به‌واسطه هجوم به لانه جاسوسي» را دروغي بزرگ برشمردند و افزودند: اين چالش در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و هنگامي آغاز شد که آمريکا به کمک انگليس، حکومت ملي مصدق را با کودتايي ننگين سرنگون کرد.
ايشان دکتر مصدق را فردي خوش‌بين و داراي اعتماد به آمريکا خواندند و گفتند: او نه حجت‌الاسلام بود نه ادعاي اسلام‌خواهي داشت فقط جرمش اين بود که مي‌گفت نفت ايران بايد دست ملت ايران باشد نه انگليسي‌ها، اما آمريکايي‌ها به خاطر منافعشان حتي اين فرد را هم تحمل نکردند و بر خلاف انتظارِ مصدق براي کمک آمريکا، از پشت به او خنجر زدند و با خرج کردن پول و کمک برخي خائنين و اراذل و اوباش سرنگونش کردند.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سخنان اين روزهاي سياستمداران آمريکايي را درباره طرفداري از ملت ايران، اوج بي‌شرمي و رياکاري خواندند و با طرح يک پرسش خطاب به آنها گفتند: آيا کاري عليه ملت ايران هست که شما در اين ۴ دهه توانايي انجام آن را داشته‌ايد اما انجام نداده باشيد؟ اگر هم کاري مثل جنگ مستقيم نظامي انجام نداده‌ايد، يا نمي‌توانستيد و يا از جوانان ايراني ترسيده‌ايد.
رهبر انقلاب در مرور جنايات و توطئه‌هاي آمريکا بعد از پيروزي انقلاب، به حمايت واشنگتن از گروه‌هاي تجزيه‌طلب در اوايل انقلاب، کودتاي پايگاه شهيد نوژه همدان،‌ حمايت از تروريسم کور منافقين که منجر به هزاران شهيد در گوشه و کنار کشور شد، حمايت همه‌جانبه از صدام وحشي در جنگ تحميلي، حمله  موشکي و سرنگوني هواپيماي مسافربري ايران در آسمان خليج‌فارس و شهادت حدود ۳۰۰ نفر، بي‌حيايي در تجليل از ژنرالِ فرمانده ناوي که به اين هواپيماي مسافربري شليک کرد، تحريم ملت ايران از سال اول پيروزي انقلاب، اعمال شديد‌ترين تحريم‌هاي تاريخ در سالهاي اخير و حمايت از آشوب و فتنه در ايران اشاره کردند و گفتند: در سال ۸۸ و در حالي‌که اوباما قبلش براي ما نامه دوستي نوشته بود، آمريکايي‌ها به صراحت از فتنه اعلام حمايت کردند تا شايد بتوانند از اين طريق جمهوري اسلامي را از بين ببرند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به شهادت رساندن سردار و قهرمان ملي ايرانيان و قهرمان منطقه حاج قاسم سليماني و افتخار کردن به اين جنايت را از ديگر توطئه‌ها و پليدي‌هاي آمريکا برشمردند و خطاب به آنها گفتند: شما از قاتلان دانشمندان هسته‌اي ما يعني صهيونيست‌ها اعلام حمايت کرديد و با حبس ميلياردها دلار از اموال ملت ايران در آمريکا و ديگر کشورها، ملت ايران را از استفاده از دارايي‌هاي خود براي کاهش مشکلات محروم کرده‌ايد.
ايشان افزودند: در بيشتر حوادث ضد ايراني نيز ردپاي شما معلوم است آن وقت با وقاحت تمام، دروغ محض مي‌گوييد و ادعا مي‌کنيد دلسوز ملت ايران هستيم؟ البته به کوري چشم شما ملت ايران بسياري از اين دشمني‌ها را خنثي کرده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: البته برخي حوادث را ما هرگز فراموش نکرده و نمي‌کنيم و درباره شهادت سليماني پاي حرفي که زده‌ايم ايستاده‌ايم و در وقت خودش به آن عمل خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي، آمريکاي امروز را همان آمريکاي ديروز و آمريکاي ۲۸ مرداد و آمريکاي حامي صدام دانستند و گفتند: البته شيوه اعمال دشمني آنها با گذشته داراي تفاوت‌هايي است و پيچيده‌تر شده است ولي ما به جوانان و دست‌اندرکاران خود اعتماد داريم و مي‌دانيم که مي‌توانند بر اين شيوه‌هاي پيچيده فائق بيايند و بايد کاملاً هوشيار بود.
ايشان يکي ديگر از تفاوت هاي آمريکاي ديروز و آمريکاي امروز را، اتفاق نظر بسياري از تحليل‌گران سياسي دنيا مبني بر روند رو به افول آمريکا دانستند و افزودند: نشانه‌هاي اين افول آشکار را مي‌توان در مشکلات بي‌سابقه داخلي آمريکا در زمينه هاي اقتصادي و اجتماعي و اخلاقي تا اختلافات و دو دستگي‌هاي خونين داخليِ آمريکا مشاهده کرد.
 
رهبر انقلاب اسلامي يکي ديگر از نشانه‌هاي افول آمريکا را خطاي محاسباتي آمريکا در مسائل دنيا برشمردند و گفتند: يک نمونه از اين خطاي محاسباتي، حمله ۲۰ سال قبل آمريکا به افغانستان براي ريشه‌کني طالبان است که با جنايات و کشتار فراواني همراه بود اما بعد از ۲۰ سال به دليل بدفهمي مسائل، مجبور به خروج از افغانستان شدند و اين کشور را تقديم طالبان کردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي حمله به عراق و ناکامي در رسيدن به اهداف مورد نظر را نمونه ديگري از خطاي محاسباتي آمريکايي‌ها خواندند و افزودند: آمريکايي‌ها از ابتدا به دنبال گماردن افراد آمريکايي و يا وابستگان به خود بودند و شرايط کنوني عراق و حضور سياستمداران عراقي در رأس کار با انتخابات هيچگاه مورد نظر آنها نبود اما در اينجا هم شکست خوردند.
ايشان شکست آمريکا در سوريه و در لبنان به ويژه در قضيه اخير تعيين خطوط گازي را نمونه‌هاي ديگري از ناکامي‌ به دليل خطاي محاسباتي برشمردند و خاطرنشان کردند: يکي ديگر از نشانه‌هاي انحطاط آمريکا، رأي مردم به افرادي همچون رئيس جمهور فعلي و رئيس جمهور قبلي است. در دوره قبل رئيس‌جمهوري همچون ترامپ انتخاب ‌شد که همه او را ديوانه مي‌دانستند و در دوره فعلي نيز رئيس‌جمهوري بر سر کار مي‌آيد که همه، وضعيت او را مي‌دانند.
رهبر انقلاب اسلامي اين موارد را دليل انحطاط يک تمدن دانستند و با تأکيد بر اينکه بسياري از قدرتهاي غربي از اين جهات شبيه آمريکا هستند گفتند: انحطاط اخلاقي و پستي و جنايت از اين بالاتر که غربي‌ها در رسانه‌هاي خود آموزش تخريب و اغتشاش و آموزش ساخت بطري‌هاي آتش‌زا و بمب دستي مي‌دهند؟
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به نقش آشکار آمريکا در اغتشاشات چند هفته اخير در کشور، افزودند: اطلاعيه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه درباره اغتشاش‌ها حاوي اطلاعات و کشفيات مهمي بود و نشان مي‌دهد دشمن براي تهران و شهرهاي بزرگ و کوچک برنامه‌ريزي کرده بود و طراحي داشت.
ايشان حضور برخي نوجوانان و جوانان در کف ميدان را ظاهر قضيه دانستند و خاطرنشان کردند: اين‌ها بچه‌هاي خودمان هستند و ما با اينها بحثي نداريم چون به دليل برخي هيجان‌ها و احساسات و برخي بي دقتي‌ها در مسائل وارد ميدان شدند، اما مهم صحنه گردانان اصلي هستند که با نقشه و برنامه وارد شدند.
رهبر انقلاب اسلامي، مسئولين بخشهاي مختلف به ويژه مسئولين سياسي و اقتصادي و آحاد مردم و به خصوص جوانان را به توجه ويژه و هوشياري در قبال صحنه گردانان اصلي و طراحي‌ها و برنامه‌هاي آنها فراخواندند و گفتند: البته دستگاههاي اطلاعاتي به اين موضوع توجه دارند و هوشيار هستند. طرح و برنامه هم اين است که شايد بتوانند کاري کنند تا عقيده ملت ايران همانند عقيده سران انگليس و آمريکا شود و ملت را همراه خود کنند اما ملت ايران واقعاً بر دهان آنها زد و از اين پس هم خواهد زد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: کساني هم بودند که با طراحي و نقشه وارد ميدان شدند و با دستگاههاي خارجي مرتبط بودند و مرتکب جنايت شدند اين موضوع بسيار مهمي است که بايد به آن توجه ويژه شود.
ايشان قضيه شاهچراغ و کشتار مردم و کودکان را جنايتي بزرگ خواندند و گفتند: پسربچه‌هاي دانش‌آموزي که در اين حادثه به شهادت رسيدند چه گناهي کرده بودند؟ پسر بچه‌اي که در اين جنايت،‌ پدر و مادر و برادر خود را از دست داد و دچار چنين غم بزرگي شد، چه گناهي کرده است؟ آن طلبه جوان و متدين و حزب اللهي، آرمان عزيز که در تهران زير شکنجه به شهادت رسيد و پيکر او را در خيابان رها کردند، چه گناهي کرده بود؟
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: افرادي که اين جنايت‌ها را انجام مي‌دهند چه کساني هستند و از کجا دستور مي گيرند؟ البته اين‌ها قطعاً بچه‌ها و جوان‌هاي ما نيستند، بايد عاملان اين جنايت‌ها شناسايي شوند و هر کسي که ثابت  شود در اين جنايت‌ها همکاري داشته است، بدون ترديد مجازات خواهد شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به سکوت مدعيان حقوق بشر در قبال اين جنايات،‌ خاطرنشان کردند: چرا اين مدعيان حادثه شيراز را محکوم نکردند و چرا يک قضيه خلاف واقع و دروغ را هزاران بار در سکوهاي خود در اينترنت تکرار مي‌کنند، اما نام «آرشام» را ممنوع مي‌کنند؟ آيا اين مدعيان واقعاً طرفدار حقوق بشر هستند؟
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه نوجوانان و جوانان را خطاب قرار دادند و گفتند: نوجوان و جوان امروز بر خلاف نوجوان و جوان قديم يک عنصر بالغ و عاقل و خردمند و صاحب فکر و تحليل است و اين به برکت انقلاب اسلامي به‌وجود آمده است زيرا قبل از انقلاب جوانان آنقدر سرگرم مسائل بيهوده و شهوت‌راني بودند که امکان توجه به مسائل اصلي کشور وجود نداشت.
ايشان تأکيد کردند: اين حقيقت يعني ذهن فعال نوجوان و جوان امروزي و صاحب تحليل و فکر بودنِ او را دشمن هم متوجه است و براي مقابله با آن از طريق توليد و تکرار حجم عظيم محتواي دروغ در شبکه‌هاي مجازي اقدام مي کند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به انبوه محتواهاي دروغ، تهمت و سخنان انحرافي که براي ذهن فعال جوانان تهيه مي شود،‌ گفتند: تأکيد مکرر و چندين باره بر جهاد تبيين به همين علت است و  قبل از اينکه دشمن محتواي دروغ و انحرافي توليد کند بايد محتواهاي حقيقي و صحيح در داخل توليد شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: به مسئولين رسانه‌ها و امور ارتباطات مي‌گويم که در زمينه توليد محتوا و جهاد تبيين و برنامه‌ريزي براي آن احساس مسئوليت کنيد و درک کنيد که چرا دشمن بر روي برخي کلمات و اسامي حساس است و جلوي آنها را مي‌گيرد.
رهبر انقلاب، جوانان را به احساس مسئوليت در مقابل بمباران پرحجم و پرتکرار ذهن جوان ايراني با مطالب دروغ، فراخواندند و گفتند: در مقابل اين برنامه‌ي دشمن احساس مسئوليت کنيد و براي تشخيص حقيقت و حرف درست از دروغ تلاش کنيد.
ايشان افزودند: افرادي را هم که معاند نيستند اما بر اثر غفلت يا بدفهمي و شنيدن مطالب نادرست در رسانه‌ها با دشمن هم‌صدايي مي‌کنند، بدون دعوا کردن، و با نوشتن و پيام دادن و استدلال، مراقبت و ارشاد کنيد.
 
ايشان اتفاقات چند هفته اخير را «جنگي ترکيبي» و نه صرفاً اغتشاشات خياباني دانستند و خاطرنشان کردند: دشمن يعني آمريکا، رژيم صهيونيستي، بعضي از قدرتهاي موذي و خبيث اروپايي و برخي از گروهکها با همه امکانات به ميدان آمدند و با استفاده از دستگاههاي اطلاعاتي، رسانه‌اي و ظرفيت فضاي مجازي، و بهره‌گيري از تجربيات گذشته در ايران و بعضي از کشورهاي ديگر تلاش کردند به ملت ضربه بزنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: البته ملت به‌معني واقعي در دهان بدخواهان زد و آنها را ناکام کرد.
رهبر انقلاب با اشاره به نشانه‌هاي تغيير در نظم جهاني و روند حاکم شدن نظمي جديد در دنيا، جوانان را به شناخت نقش و جايگاه ايران و ايرانيان در نظم جهاني آينده جديد توصيه کردند و گفتند: ابعاد نظم جديد و چگونگي آن دقيقاً معلوم نيست اما خطوط اساسي آن قابل ترسيم است.
ايشان اولين خط اساسي از نظم جديد را «انزواي آمريکا» دانستند و افزودند: برخلاف گذشته که آمريکايي‌ها خود را تنها قدرت مسلط دنيا مي‌خواندند، در نظم جديد، آمريکا جايگاه مهمي ندارد و منزوي است و ناچار خواهد شد دست و پايش را از نقاط مختلف جهان جمع کند.
ايشان در واکنش به شعار مرگ بر آمريکاي دانش‌آموزان، خاطرنشان کردند: بعضي‌ها مي‌گويند اين شعار را نگوييد زيرا باعث برانگيختن دشمني آمريکايي‌ها مي‌شود، در حالي‌که آمريکايي‌ها دشمني با ملت ايران را در روز ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و در حالي آغاز کردند که آن زمان هيچ‌کس در ايران مرگ بر آمريکا نمي‌گفت، البته پس از آن ضربه، دانشجويان در ۱۶ آذر همان سال در دانشگاه تهران مرگ بر آمريکا گفتند و اين شعار، يادگار ۱۶ آذر است.
خطوط اساسي دوم و سوم از نظم جديد جهاني که رهبر انقلاب به آنها اشاره کردند «انتقال قدرت سياسي، اقتصادي، فرهنگي و علمي از غرب به آسيا» و «گسترش منطق و جبهه مقاومت» بود.
ايشان مبتکر گسترش فکر و جبهه مقاومت در مقابل زورگوييِ قدرتهاي سلطه‌گر را جمهوري اسلامي ايران خواندند و گفتند: اولين کسي که گفت «نه شرقي، نه غربي» امام بزرگوار ما بود و اين روحيه و حرف محکم امروز به قدري رواج يافته که در منطقه ما خيلي‌ها با اعتقاد و عمل به منطق مقاومت، از آن نتيجه مي‌گيرند، همچون نتيجه و بهره اخيري که لبناني‌ها به برکت حزب‌الله در قضيه خطوط گازي گرفتند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با طرح اين سؤال که «در دنياي جديد ايران چه کاره و در چه جايگاهي است؟» جوانان را به فکر کردن درباره اين سؤال و آماده‌سازي خود براي دنياي جديد فراخواندند و گفتند: ايران عزيز به علت برخورداري از خصوصيات برجسته‌اي همچون «نيروي انساني با هوش و با استعداد»، «منابع طبيعي متنوع و فراوان»، «موقعيت جغرافيايي حساس و ممتاز» و از همه مهمتر «منطق والاي حکومتي و تمدني» مي‌تواند جايگاه برجسته‌اي در نظم جديد داشته باشد.
رهبر انقلاب استفاده از مزيت جغرافيايي بي‌نظير ايران و تبديل شدن به معبر ترانزيتي بسيار  پيشرفته و خوب را در گروي گسترش خطوط ريلي دانستند و افزودند: با وجود تأکيدهاي مکرر در اين زمينه، در دولتهاي مختلف به جز در مقطع بعد از رحلت امام بزرگوار که کارهايي انجام شد، کوتاهي شده است، البته در اين دولت قصد دارند کارهايي انجام بدهند.
ايشان امتياز مهم جمهوري اسلامي و منطق حکومتي و تمدني آن را جمع بين حضور و آراء مردم با معارف الهي خواندند و گفتند: اين کار، آسان نيست اما جمهوري اسلامي موفق به انجام آن شد البته نقص‌هايي وجود دارد که از آنها آگاه هستيم اما اين حرف و منطق، در دنيا جديد است.
ايشان با اشاره به اينکه ثمره هوش و استعداد جوانان دهه ۶۰ و ۷۰ مقابل چشم همگان است، گفتند: در آينده برکات شما دهه هشتادي‌ها و متولدان دهه ۹۰ را نيز همه خواهند ديد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش پاياني سخنانشان در جمع پرشور صدها دانش آموز در نکته مهمي گفتند: همه مسئولان و آحاد مردم بايد مراقب باشيم که پيامي که با هر حرکت و هرکار و سخن خود به خارج از کشور مي‌فرستيم چيست.
رهبر انقلاب تأکيد کردند: ملت و جوانان و مسئولان کشور بايد «قدرت مقاومت و عزم راسخ خود را براي ايستادگي در مقابل زورگويان» به همه دنيا و به خصوص دشمنان منتقل کنند.
ايشان افزودند: دولتمردان هم در اين زمينه وظايف سنگيني دارند و بايد کوتاهي‌هاي گذشته تکرار نشود و دستگاههاي مختلف از جمله وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش، علوم، بهداشت، ارشاد، وزارتخانه‌هاي اقتصادي، معاونت علمي رياست جمهوري به وظايف خود با جديت عمل کنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: اطمينان داشته باشيم اگر هر کسي در هر جا که مشغول کار يا مسئوليت است، وظايفش را بشناسد و به آن عمل کند، تمام مشکلات حل مي‌شود و کشور و ملت به آرزوي نهايي خود خواهند رسيد.

افزودن دیدگاه