پشت پرده اغتشاشات به روايت طائب

کد خبر: 70520 تاریخ انتشار: 1401/07/29
نمایش: 768
اخبار
حجت‌الاسلام حسين طائب مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران شامگاه چهارشنبه در گردهمايي تجديد بيعت بسيجيان اصفهان با شهدا اظهار کرد: امام (ره) بسيج را تشکيل داد تا با فدا کردن جان و مال خود مسير انقلاب را تا ظهور حضرت، ولي عصر (عج) ادامه دهد، مردم قدر بسيج را مي‌دانند چرا که در بزنگاه‌ها براي دفاع از جان مردم وارد مي‌شود و نقش‌آفريني مي‌کند.
وي با بيان اينکه امروز جهاد امنيتي در مقابل فتنه انجام شد، اما هنوز پرونده اين حادثه بسته نشده است، افزود: زماني پرونده آن بسته مي‌شود که جهاد تبيين کار خودش را انجام داده و زمينه‌سازي کند تا خون شهداي امنيت و تحمل سختي‌هاي جانبازان و مجروحان حوادث و زحمات مجاهدان در جهاد تبيين اثر بگذارد و فضاسازي تيره و تاري که دشمن ايجاد کرده تبديل به روشنايي شود. طائب در تبيين چرايي اين اغتشاش در مقطع فعلي گفت: بر اساس اجماع دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي از ارديبهشت ۱۴٠۱ آمريکايي‌ها، رژيم غاصب صهيونيستي و انگليس دنبال بودند که سال ۱۴٠۱ را سال اغتشاش در ايران قرار دهند و اين برآورد براي مسوولان گزارش شده بود و رهبر انقلاب نيز هشدار اين اتفاقات را در سالگرد رحلت امام (ره) بيان کردند. مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به جزئيات سخنراني رهبر انقلاب در ديدار با مردم در سالگرد رحلت امام (ره) گفت: برنامه دشمن اين بود که از مهرماه با شروع دانشگاه‌ها و مدارس حرکت اعتراضي را با دو بهانه حجاب و مسائل معيشتي، صنفي در دانشگاه‌ها اجرا کند و پياده نظام اين حرکت جريان چپ مارکسيستي، جريان غرب‌گرا و گروه‌هاي غرب‌گرايي بودند که فکر مي‌کردند زمينه براي ابراز وجود فراهم است.
طائب در ادامه با اشاره به مراحل طراحي دشمن در اغتشاشات اخير، گفت: شروع حرکت از دانشگاه‌هاي تهران با مسائل صنفي و سپس گسترش به دانشگاه‌هاي کشور، پيوند زدن به مدارس و معلمان، سپس مسائل قومي و مذهبي و بعد هم اگر موفق شدند حمله به مراکز حساس سناريوي دشمنان بود. مشاور فرمانده کل سپاه با بيان اينکه نيروي انتظامي به دليل آنکه درگير مسأله تامين امنيت اربعين بود روايت اولي از ماجراي فوت خانم اميني ارائه نداد و دشمن به دروغ روايت‌سازي کرد و بعد هم با ايجاد مظلوميت و توليد خشم کار خود را براي اغتشاش شروع کرد، گفت: طراحي با مساله قوميتي آغاز شد و بعد هم به دنبال حادثه‌سازي در قوم لر، بلوچ و ترک حرکت خود را دنبال کردند. وي با اشاره به تجربه پيشين دشمن در پروژه کشته‌سازي گفت: در فتنه ۸۸ آمريکايي‌ها ندا آقاسلطان را شناسايي کردند و از قبل فيلم و مجسمه آماده شد و بعد هم در ميدان فتنه حادثه ايجاد، سپس به سرعت فيلم‌ها منتشر و در خارج از کشور خيابان‌ها به نام وي نام گذاري شد. خانم دوتابعيتي سوژه پروژه کشته‌سازي دشمن طائب خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ هم يک خانم دوتابعيتي را پيدا کردند که در کشور‌هاي همسايه زندگي مي‌کرد و طراحي کرده بودند در آستانه انتخابات به بهانه بازديد از خانواده اين فرد را به داخل کشور کشانده و بعد هم با طراحي عمليات انتخابات را به اغتشاش بکشند که به فضل الهي هم تيم ترور دستگير شد و هم فيلم‌هايي که از قبل ساخته بودند کشف شد.
مشاور فرمانده کل سپاه تصريح کرد: امسال دشمنان اغتشاش را از مسائل قومي شروع کردند و بعد هم به دانشگاه و مدارس کشاندند، اما با حضور به موقع نيرو‌هاي امنيتي موضوع جمع شد و اين‌ها مجبور شدند آخرين مرحله يعني پروژه زندان‌ها را عملياتي کنند تا زندانيان را وارد آشوب کنند که در اين پروژه هم ناکام ماندند. وي با تأکيد بر اينکه در فتنه اخير دشمنان همه توان خودشان را به صحنه آوردند، گفت: البته آن‌ها رها نمي‌کنند، چون علت اغتشاش همچنان تداوم دارد و اگر توانشان برسد اين حرکت را ادامه مي‌دهند. مهار قدرت جمهوري اسلامي هدف اصلي دشمن طائب تصريح کرد: هدف دشمنان اين است که قدرت جمهوري اسلامي را مهار کنند و مي‌گويند جمهوري اسلامي در روند جهاني در حال قدرت يافتن است و اين قدرتمندي مدل حکمراني جديد در جهان ايجاد کرده و دموکراسي غرب را به چالش کشيده است پس بايد آن را تضعيف کرد. مشاور فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به جزئياتي از سند راهبردي امنيت ملي آمريکايي‌ها اضافه کرد: آمريکايي‌ها گفتند آمريکا بايد تا سال ۲۰۲۵ رهبر دهکده جهاني شود و اگر اين اتفاق نيفتاد آمريکا به سمت فروپاشي خواهد رفت، در دوره دو ساله دموکرات‌ها دو بار سند استراتژي امنيت ملي خودشان را منتشر کردند. وي افزود: آمريکايي‌ها در سند جديد نوشتند: «دنيا در حال تغيير است و ما در مرحله حساسي در تعيين رقابت براي آينده جهان هستيم براي شکل دادن به آينده نظم بين‌المللي در ميانه يک رقابت استراتژيک قرار داريم، اکنون در سال‌هاي اوليه يک دهه تعيين کننده براي آمريکا و جهان هستيم، اقداماتي که انجام مي‌دهيم تاييد مي‌کند که اين دوره عصر درگيري و اختلاف و يا آغاز آينده موفق و باثبات به رهبري آمريکا است، جهان در حال تقسيم شدن و ناپايدارتر شدن است و در اين دهه سرنوشت آمريکا و جهان تعيين مي‌شود.» طائب با بيان اينکه آمريکا ۲ سال پيش سه رقيب براي خودش معرفي کرده است، اضافه کرد: قدرت‌هاي تجديدنظر‌طلب مثل چين و روسيه به عنوان تهديد اول، قدرت‌هايي مثل ايران و کره شمالي به عنوان تهديد دوم و گروه‌هاي فراملي مثل انصارالله، جهاداسلامي سه تهديدي بودند که آمريکايي‌ها در اين سند عنوان و پيامد‌هايي را هم در پي اين تهديدات ذکر کردند. مشاور فرمانده کل سپاه تصريح کرد: عدم رعايت احترام آمريکا توسط رقبا، عدم اعتماد کشور‌هاي متحد به آمريکا و تقويت نقش جمهوري اسلامي ايران در منطقه سه پيامد تهديداتي بود که آمريکايي‌ها اعلام کردند.
۳ چالش آمريکايي‌ها در دهه جديد چيست؟
وي با بيان اينکه آمريکايي‌ها در استراتژي امنيت ملي که هفته قبل معرفي کردند مي‌گويند ما با ۳ چالش روبرو هستيم، گفت: آن‌ها گفتند چين رقيب جدي ما در رهبري جهاني است چرا که هم از نظر تکنولوژي و هم اقتصاد رشد کرده است، دومين رقيب روسيه است که در جنگ اکراين صلح اروپا را به مخاطره انداخته است و بي‌ثباتي را به ساير مناطق توسعه مي‌دهد و سومين تهديد اساسي خودشان را دولت‌هايي معرفي کردند که دموکراسي غربي را به چالش مي‌کشند و الگويي جديد از حکمراني جهاني ارائه مي‌دهند که در راس اين کشور‌ها ايران است. طائب با بيان اينکه آمريکايي‌ها براي مقابله با ۳ تهديد در دهه جديد هدف‌گذاري کردند، گفت: براي چين تايوان، براي روسيه اکراين و براي ايران بازگشت آمريکايي‌ها به برجام با دادن امتيازات کم و کنترل از طريق برجام را طراحي کردند. مشاور فرمانده کل سپاه تصريح کرد: براي اينکه امتياز کمي در برجام بدهند اغتشاشات را طراحي کردند، برآورد آمريکايي‌ها اين بود که برجام در انتخابات آذرماه آمريکايي‌ها نقش موثر دارد و اگر آمريکا مساله خود با ايران را در برجام حل کند به نفع دموکرات‌ها و بايدن است،
برآورد اول آمريکايي‌ها در جنگ روسيه با اکراين اين بود که اولا وابستگي اروپا به آمريکا بيشتر و دوم قدرت روسيه کمتر مي‌شود و در اين شرايط، چون آمريکا روسيه را تحريم مي‌کند و روسيه سريع تسليم مي‌شود، اما عکس آنچه فکر مي‌کردند مسوولان اوکرايني سريع عليه آمريکا موضع گرفتند، روسيه مقاومت کرد و طراحي به هم ريخت و سراغ تايوان هم نرفتند. وي افزود: براي ايران به اين جمع‌بندي رسيدند قبل از آذر کار برجام تمام است، اما همه چيز به هم خورد و دليل هم به هم ريختن مسائل درون رژيم غاصب صهيونيستي بود، يک سال اين رژيم با دولت موقت اداره مي‌شد، بعد از يک سال دولت بنت جايگزين نتانياهو شد و به يکباره شرايط داخل رژيم غاصب صهيونيست به هم ريخت، اختلافات در حوزه سياسي و اجتماعي به اوج رسيد و دولت بنت ساقط و دولت موقت تشکيل شد.
طائب در همين رابطه اضافه کرد: رييس موساد به آمريکا سفر کرد و گفت اگر در برجام به ايران امتياز دهيد و با ايران توافق کنيد اين موضوع تاثير منفي در انتخابات رژيم غاصب صهيونيستي و آمريکا دارد و باعث قدرت يافتن نتانياهو در اين رژيم و جمهوري‌خواهان در آمريکا دارد، بنابراين آمريکايي‌ها را متقاعد کردند که توافق نشود و اغتشاش در ايران توسعه پيدا کند، مذاکرات را عقب انداختند و گفتند تا انتخابات، ايران بايد تضعيف شود و بعد از انتخابات رژيم غاصب صهيونيستي و آمريکا مشخص مي‌شود اوضاع منطقه به چه صورت است.

هويت‌سوزي سناريوي دشمن در جنگ تصوير
رئيس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گفت: دشمنان اغتشاش را در ايران شکل دادند و بعد از اين هم تلاش مي‌کنند ادامه دهند، براي اينکه اين کار را کنند مي‌گويند بايد ابتدا هويت‌سوزي و بعد هم هويت‌سازي کنيم. طائب با بيان اينکه ارائه تصوير منفي از بسيج و نيروي انتظامي در جنگ تصوير و شناختي هدف دشمن است تا در بين اقشار مردم، چهره نيرو‌هايي نظير بسيج و نيروي انتظامي را که براي مردم جان‌فشاني مي‌کند را منفي جلوه دهد و چهره ظالمانه آمريکايي‌ها را مطلوب معرفي کند، ادامه داد: ايجاد سوال در ذهن نوجوان، تکرار سوال و جواب غلط، ترديد در صداقت، بي تفاوتي و ترس، گسست، تقابل و دوقطبي‌سازي از مراحل طراحي دشمن در جنگ شناختي عليه جوانان است.
رئيس سابق سازمان اطلاعات سپاه تصريح کرد: در تصويرسازي اول زيرساخت ارتباط با مردم را فراهم مي‌کند، اينترنت را گسترش مي‌دهد و سپس لذت گرايي و سبک زندگي غربي را تبليغ و ترويج مي‌کند، بعد از آن شبکه‌سازي مي‌کند و بعد از آن هم مرحله توليد هيجان است. وي با اشاره به اينکه ۶۵ درصد دستگيرشدگان گفتند انگيزه اول آن‌ها هيجان بوده است، گفت: بعد از هيجان، توليد خشونت و بعد تخليه آن در ميدان است. طائب با اشاره به نقش مجموعه‌هاي مختلف در جهاد تبيين گفت: بايد تصوير مطلوب را بسازيم که رغبت مردم به بسيج بيشتر شود، شبهات را اول براي خودمان حل کنيم و با جهاد تبيين شبهه را براي مردم رفع کنيم. مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: انقلاب اسلامي بر دشمن غالب شده و او از تکثير الگوي انقلاب اسلاني ترس و واهمه دارد، از تحقق حيات طيبه با شکل گرفتن دولت و مجلس و نهاد‌هاي انقلابي نگراني دارد لذا در کنار جهاد امنيتي جهاد تبيين لازم است.

افزودن دیدگاه