چرا از #سلام_فرمانده ترسيده اند؟؟

کد خبر: 60497 تاریخ انتشار: 1401/03/09
نمایش: 544
اخبار
هم‌زمان با ميلاد ولي‌عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف، سرودي با عنوان «سلام فرمانده» ابتدا در فضاي مجازي و سپس در شبکه‌هاي سراسري پخش شد که مهم‌ترين مخاطب آن کودکان و نوجوانان بودند، اما به‌تدريج جوانان و خانواده‌ها هم با آن سرود همراه شدند...

مقام معظم رهبري در تيرماه سال ۹۶ از نيروهاي فرهنگي کشور خواسته بودند که با کارهاي خودجوش فرهنگي، آتش به اختيار و آثار تميز فرهنگي فضاي کشور را دگرگون کنند. معظم له در سخنراني عيد فطر ۹۶ فرمودند که «ما خلل و فرج فرهنگي زيادي داريم؛ جاهايي که نفوذگاه دشمن است؛ اين را هم مجموعه‌هاي مسئول دولتي، هم مجموعه‌هاي گسترده عظيم مردمي موظف‌اند پيگيري کنند».

 در روزهاي گذشته جريان‌هاي ضدانقلاب که از اين پديده فرهنگي عجيب نگران شده‌اند، به روش‌هاي گوناگون در حال تبليغ براي کاهش استقبال مردم از آن هستند که اين دست‌وپا زدن‌هاي آنان باعث گسترش فوق‌العاده آن در ميان برخي از اقشاري شده است که در سال‌هاي گذشته از سروده‌هاي انقلابي به دور بوده‌اند. نمونه اين تخريب‌ها را مي‌توان در تحليل ويژه رسانه صداي آمريکا و شبکه بهايي من و تو ديد.

گزاره‌هاي تحليلي:
برخلاف نگاه رايج که کار فرهنگي را نيازمند بودجه‌هاي کلان فرهنگي با حضور سازمان‌هاي عريض و طويل مي‌دانند؛ سلام فرمانده نشان داد که مي‌توان به‌دوراز بودجه‌هاي کلان و دخالت اين سازمان‌ها يک کار فاخر مردمي توليد کرد.
اين‌گونه توليدات علاوه بر اينکه مي‌تواند خلأ کم‌کاري ساختارهاي متولي را کم کند، مي‌تواند با ايجاد موج‌هاي فرهنگي، منجر به بازتوليد و ارتقاء هويت ايراني اسلامي در اقشار جوان جامعه به‌عنوان نسل آينده‌ساز شود.نکته پاياني: سلام فرمانده آغاز يک راه بود. گروه‌هاي فرهنگي خودجوش اکنون با شناختي که از ذائقه نسل جوان به دست آورده‌اند، بايد ضمن مراقبت از اين روحيه‌هايي که در ذات پاک اين نسل دميده شده، آن را روزبه‌روز تعالي بخشند. قطعاً در اين راه نبايد دغدغه طرح‌هاي فاخر، منابع مالي و ... را يا به قول سلام فرمانده، «غصه نبود سرباز» را داشت؛ چراکه تجربه نشان داده جامعه در اين‌گونه موارد پاي کار بوده و خلأهاي موجود را رفع مي‌کند.

✍ فرهاد مهدوي
#روشنگري | #ثامن | #جهاد_تبيين

افزودن دیدگاه