حضور رزمندگان عمليات بيت المقدس دردانشگاه شهرکرد

کد خبر: 60494 تاریخ انتشار: 1401/03/04 08:26:09
نمایش: 533
اخبار
رزمندگان عمليات بيت المقدس در روز آزاد سازي خرمشهردر دانشگاه شهرکرد حضور يافتند.
روز سه‌شنبه ۳ خرداد 1401، ويژه‌برنامه گراميداشت سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر به همت دانشگاه شهرکرد و بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي اسلامي استان چهارمحال و بختياري با حضور غلامعلي حيدري استاندار چهارمحال و بختياري، سردار علي‌محمد اکبري فرمانده سپاه حضرت قمر بني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري، دکتر ياسر پير علي سرپرست دانشگاه شهرکرد، سرهنگ منوچهر ذوالفقاري مديرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس چهارمحال و بختياري در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

غلامعلي حيدري ضمن تبريک سالروز آزادسازي خرمشهر گفت: آزادي خرمشهر يک شبه اتفاق نيفتاد و اين پيروزي بزرگ فتح خرمشهر با مجاهدت، تلاش، وحدت و انسجام و برادري اتفاق افتاد.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: دولت در راستاي توزيع عادلانه يارانه‌ها ورود پيدا کرد، هجمه‌هاي بسياري وارد شد، قطعاً اجراي اين طرح مشکلاتي را در ابتدا خواهد داشت، دولت براي کاهش آسيب‌هاي اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها برنامه‌هاي متعددي را پيش‌بيني کرده است تا به اقشار کم‌درآمد آسيب زيادي وارد نشود که اين رفع فقر مطلق در کشور يک فتح خرمشهر ديگر محسوب مي‌شود.

غلامعلي حيدري گفت: با وجود اينکه دشمنان در دوران دفاع مقدس با عمليات رواني دنبال تضعيف روحيه بودند، اما موفق نشدند به هدف خود برسند که نتيجه غلبه معنويات بر ماديات بوده است.

استاندارچهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه خدمت به مردم از وظايف اصلي مسئولان است، گفت: در اين راستا اقدامات متعددي از جمله احصاي پروژه‌هاي عمراني نيمه‌تمام، جذب اعتبارات استاني، ديدار با مسئولان کلان، فعال‌سازي فرودگاه شهرکرد، فعال‌سازي پروژه‌هاي تأمين آب صورت گرفته است.

 غلامعلي حيدري افزود: تلاش شده تا در چهار حوزه آبرساني روستايي، آسفالت راه روستايي، مسکن و آبخيزداري در مناطق روستايي با همکاري قرارگاه امام حسن مجتبي (ع) ورود پيدا کنيم، همچنين ايجاد اشتغال پايدار براي جلوگيري از مهاجرت در دستور کار قرار دارد.

دکتر ياسر پيرعلي ضمن عرض سلام و خوش آمد به رزمندگان عمليات بيت‌المقدس و آزادسازي خرمشهر و گراميداشت ياد و خاطره همه شهداي انقلاب اسلامي و بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر، گفت: سخن گفتن در مورد اين روز عزيز در جمع شما بزرگان و رزمندگان گرانقدر عمليات بيت‌المقدس و آزادسازي خرمشهر، زيره به کرمان بردن است و شما خود در آن زمان حضورداشته‌ايد و در اين باره تنها مي‌توانم به کتاب "دا" نوشته سيده زهرا حسيني اشاره کنم که فضاي آن زمان را به خوبي به تصوير کشيده است و فاجعه‌اي که توسط دشمن بر مردم و رزمندگان در شهر خرمشهر گذشت را به قلم تحرير درآورده است.

سرپرست دانشگاه شهرکرد افزود: نگاه بنده به عنوان يک معلم دانشگاه اين است که آزادسازي خرمشهر يک جنگ شهري موفق بود و همين تجربه به نظاميان ما در جبهه مقاومت منتقل شد و توانستيم کشورهاي امت اسلامي را از جنگ نجات دهيم.

دکتر ياسر پيرعلي با اشاره به حضور نيروهاي انقلابي و وفادار به نظام در ميدان‌هاي امروز دفاع از کيان اسلامي و دفاع از جمهوري اسلامي در مقابل فتنه‌ها و حضور در اتفاقات بزرگ جهان اسلام ازجمله برپايي موکب در پياده‌روي اربعين حسيني، گفت: اميدواريم با همين روحيه ايثارگري ادامه پيدا کند و همانطور که عمليات بيت‌المقدس منجر به آزادسازي خرمشهر شد، ان‌شاءالله با يک رمز عملياتي، بيت‌المقدس از چنگ صهيونيست‌ها آزاد شود.

سرپرست دانشگاه شهرکرد با بيان اينکه 134 نفر ايثارگر و خانواده ايثارگران در دانشگاه شهرکرد حضور دارند، افزود: 60 نفر از رزمندگان دفاع مقدس ايفاگر نقش مؤثر فرهنگي هستند و ما از مجموعه‌اي که در 8 سال دفاع مقدس حضور داشتند و نقش‌آفريني کردند کتاب نقش دانشگاه شهرکرد در 8 سال دفاع مقدس را به تصوير کشيديم و مجموعه‌اي از خاطرات اين رزمندگان را جمع‌آوري کرده‌ايم.

 دکتر ياسر پيرعلي گفت: جهاد در ميدان‌هاي مبارزه جهاد اصغر است و جهاد اکبر جهاد با نفس است و به همين دليل  امام خميني (ره) بعد از آزادسازي خرمشهر فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

سرپرست دانشگاه شهرکرد تأکيد کرد: رسالت دانشگاه اين است که نسلي در آن تربيت شود که بتواند براي کشور، آينده نظام اسلامي و تمدن سازي نوين اسلامي که در پيش است نقش آفريني کند.

منوچهر ذوالفقاري گفت: بيش از 400 رزمنده از چهارمحال و بختياري در عمليات آزادسازي خرمشهر حضور داشتند، بيش از280 نفر از اين نيروها از نيروهاي سپاه و مابقي از ارتش ، جهاد سازندگي و بسيج بودند، در اين عمليات 80 شهيد و 170 جانباز و آزاده تقديم انقلاب اسلامي شد.

مديرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس چهارمحال و بختياري با اشاره به اقدامات اين نهاد در جمع‌آوري و نشر خاطرات رزمندگان دفاع‌مقدس افزود: در راستاي تدوين نقش چهارمحال و بختياري در دفاع‌مقدس از 20 هزار رزمنده استان، تاکنون 25 هزار دقيقه مصاحبه از 300 رزمنده ضبط شده است که بايد حداقل با 2000 نفر از رزمندگان مصاحبه گردد.

وي توضيح داد: بيش از 800 برنامه براي گراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر پيش‌بيني شده است و در اين همايش از تمامي نقش‌آفرينان در عمليات بيت‌المقدس تجليل مي‌شود.

درادامه اين مراسم ضمن رونمايي از کتاب هاي مادرانه، مشق عشق و عمامه هاي بي سر، سه تن از رزمندگان به بيان خاطرات خود پرداختند و در پايان با حضور بر تربت پاک شهداي گمنام مدفون در دانشگاه با نثار فاتحه براي روح اين شهيدان علو درجات آرزو کردند.

افزودن دیدگاه