برگزاري آيين ديدار نوروزي دانشگاهيان دانشگاه شهرکرد

کد خبر: 60486 تاریخ انتشار: 1401/01/15 10:10:22
نمایش: 616
اخبار
روز يکشنبه 14 فروردين 1401، به همت معاونت فرهنگي- اجتماعي دانشگاه شهرکرد  آيين ديدار نوروزي دانشگاهيان دانشگاه شهرکرد با حضور دکتر ياسر پيرعلي، سرپرست دانشگاه شهرکرد، هيأت رييسه و جمعي از اساتيد و کارمندان در جوار قبور مطهر شهداي گمنام دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

در اين مراسم دکتر ياسر پيرعلي سرپرست دانشگاه شهرکرد ضمن تبريک سال جديد و فرارسيدن ماه رمضان گفت: با نگاه به تاريخ و ابتداي قرن 14 کشوري اشغال شده و وابسته داشتيم و اکنون نه تنها کشورمان به استقلال رسيده بلکه بر کشورهاي ديگر تاثير گذار بوده تا جايي که بسياري از کشورهاي متحد خود را نيز حمايت کرده است.

سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به شعارسال از سوي مقام معظم رهبري گفت: زماني که علم به توليد و در نهايت منجر به اشتغال شود، مخاطب دانشگاه ها، پارک هاي علم و فنآوري، مراکز رشد و مراکز تحقيقاتي هستند.

دکتر ياسر پيرعلي در ادامه با اشاره به شعار سال گفت: مقام معظم رهبري تکليفي براي دانشگاه ها تعيين کرده است که بايد علاوه بر توليد علم که اولويت دانشگاه است، با ايجاد شرکت هاي دانش بنيان به سمت توليد محصولات ماندگار و صادراتي و ايجاد شغل برويم و کشور را بي نياز کنيم.دانشگاه شهرکرد  نيز زير ساخت هاي خوبي در زمينه هاي پژوهشي و توليد علم و فناوري از جمله مرکز رشد رادارد.

 دکتر ياسر پيرعلي گفت: يکي از ارکان ايمان جهاد است که شامل جهاد در مقابل دشمنان و برداشتن موانع و جهاد فکري است که تلاشي مجدانه نياز دارد.

سرپرست دانشگاه شهرکرد در پايان، تعيين تکليف براي دانشکده ها، حضورفعال پزوهشگران در بخش صنعت و کشاورزي، اميد آفريني و نشر آن در جامعه،  کادر سازي و تربيت نيروهاي جوان جهت حفظ نظام و جذب اعضاي هيات علمي را  از اقدامات و سياست هاي سال جديد براي دانشگاه شهرکرد عنوان کرد.
حجت الاسلام باقر مختاري در اين آيين  گفت:  فصل جديد مديريت دانشگاه‌ها با حضور نيروهاي جوان انقلابي و معتقد است که ان شا الله بتوانيم مسئوليت خود را به خوبي اجرا کنيم و دانشگاه اسلامي داشته باشيم.

معاون دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه گفت:  در دانشگاه اسلامي  از تمام جهات، ساختار توليد محتوا، خدمت و مديريت بايد اسلامي شود تا جوانان در پايان دوران تحصيل خود به عنوان جواني مومن و معتقد و مسئوليت پذير وارد جامعه بشوند.

حجت الاسلام باقر مختاري تاکيد کرد:  بايد از فرصت ماه رمضان براي خودسازي و حاکم کردن ارزش‌هاي اسلامي دردانشگاه ها و جامعه استفاده شود.


در پايان اين آيين ضمن غبار روبي و عطر افشاني قبور مطهر شهداي گمنام دانشگاه به حاضرين يک جلد کلام الله مجيد اهدا شد.
 

افزودن دیدگاه