برگزاري جشن ميلاد حضرت علي (ع) و روز پدر در دانشگاه شهرکرد

کد خبر: 60475 تاریخ انتشار: 1400/11/27 10:20:21
نمایش: 554
اخبار
جشن ميلاد حضرت علي (ع) و روز پدر در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
روز دوشنبه 25 بهمن 1400 جشن ميلاد حضرت علي(ع) و روز پدر با حضور دکتر ياسر پيرعلي سرپرست دانشگاه شهرکرد، حجت الاسلام دکتر سعيد صفي مسئول دفتر نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه و جمعي از اساتيد و کارمندان مرد در جوار قبور مطهر شهداي گمنام برگزار شد.

سرپرست دانشگاه شهرکرد ضمن تبريک ميلاد با سعادت حضرت اميرالمومنين علي(ع) و گراميداشت روز مرد و پدر گفت: روز ميلاد امام علي(ع)، روز ذکر ارزشمندي هاي فردي است که به خاطر فضايلي که دارند الگوي يک انسان کامل است و ما هم بايد آن حضرت را به عنوان الگو قرار دهيم.

دکتر ياسر پيرعلي افزود: مديريت و امامت جامعه در زمان حضرت علي(ع) براي برقراري حکومت اسلامي سخت تر از زمان پيامبر(ص) بود چراکه در آن زمان جبهه کفار، مسلمانان و يهوديان کاملا واضح بود در حالي که در زمان امام علي(ع) چنين نبود و شرايط براي مديريت آن حضرت غبار آلود بود.

سرپرست دانشگاه شهرکرد ادامه داد: شرايط رهبري مردم در زمان امام خميني(ره) با شرايط کنوني رهبري جامعه توسط مقام معظم رهبري همانند شرايط براي حکومت پيامبر(ص) و امام علي (ع) بود، چرا که در آن زمان مردم مدعيان انقلاب بودند و موضعي واضح و روشن داشتند.

دکتر ياسر پيرعلي گفت: ان شاءالله بتوانيم مريد حضرت امام علي(ع) باشيم و بايد براي تحقق آن، تا جايي که مي توانيم تلاش کنيم.

سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به رسالت دانشگاه شهرکرد و دستاورد هاي علمي در دانشگاه افزود: بايد تلاش کنيم يافته هاي علمي خود را به سمت عمل پيش ببريم و به آنها جامه ي عمل بپوشانيم.

دکتر ياسر پيرعلي اضافه کرد: بايد در دانشگاه شهرکرد بيش از پيش کار کنيم چراکه فضاي دانشگاه نياز به کار جدي دارد و همه با هم کمک کنيم جايگاه دانشگاه شهرکرد را بهبود ببخشيم.

حجت الاسلام دکتر سعيد صفي، مسئول دفترنهاد نمايندگي رهبري نيز در سخناني ضمن تبريک ميلاد حضرت علي و گراميداشت روز پدر گفت: ان شاءالله خداوند به همه ما توفيق دهد که شيعه واقعي حضرت علي(ع) باشيم.

دکتر عزيزالله مولوي، معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه شهرکرد نيز در سخناني ضمن تبريک ميلاد با سعادت حضرت علي(ع) و روز مرد و پدر گفت: در روز مرد که نظر به ميلاد با سعادت حضرت علي(ع) انتخاب شده است، جوانمردي و مردانگي حضرت علي(ع) بايد مورد توجه قرار گيرد و همانگونه که شرايط بيروني رفتار حضرت علي(ع) را تغيير نمي داد، ما هم با تغيير شرايط بيروني جانب مردانگي را زير پا نگذاريم.

دکتر عزيزالله مولوي با بيان اينکه مقوله فرهنگ، مقوله اصيل و تاثير گذار است، افزود: اينکه فرهنگ را در اولويت بعد از اقتصاد قرار مي دهيم، ظلم به فرهنگ است.

دکتر مولوي ادامه داد: کار فرهنگي، کار يک نفر نيست و همه عناصر در دانشگاه بايد کارکرد فرهنگي و تربيتي داشته باشند و همه بايد خود را جزء خانواده فرهنگي بدانيم.

معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه شهرکرد گفت: ان شاءالله با همين ديدگاه کار را به پيش ببريم و رشد فرهنگي زيبنده جامعه استان و ايران اسلامي را داشته باشيم.

افزودن دیدگاه