برگزاري ويژه برنامه ولادت حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت مقام زن در دانشگاه شهرکرد

کد خبر: 60458 تاریخ انتشار: 1400/11/04 08:50:50
نمایش: 449
اخبار
ويژه برنامه ولادت حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت مقام زن در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
روز يک شنبه 3 بهمن 1400 به همت معاونت فرهنگي-اجتماعي دانشگاه شهرکرد، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه و مشاور رييس دانشگاه درامور بانوان ويژه برنامه ولادت حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت مقام زن  با حضور دکتر ياسر پيرعلي سرپرست دانشگاه شهرکرد، حجت الاسلام دکتر سعيد صفي مسئول دفتر نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه ، جمعي از معاونين دانشگاه  و بانوان شاغل در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

سرپرست دانشگاه شهرکرد ضمن تبريک ميلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا(س)  و روز مادر و روز زن خدمت همه بانوان به ويژه بانوان دانشگاه شهرکرد و تبريک سالروز تولد بنيانگذار انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره)  گفت:  در ارتباط با شان و منزلت حضرت زهرا (س)  سوره کوثر در قرآن کريم  وجود دارد که کوتاه ولي خيلي محکم است.

دکتر ياسر پيرعلي با اشاره به جايگاه بانوان و الگوهاي شاخص که در پيشينه مذهبي و اسلام وجود دارد،  افزود:  در دوران دفاع مقدس شاهد اين بوديم که اسامي مذهبي و  اهل بيت(ع) به عنوان رمز عمليات مورد استفاده قرار مي گرفت و بارها شاهد معجزات حضرت زهرا(س) بوديم و ايشان هيچ گاه رزمندگان را تنها نگذاشتند.

سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: برنامه هاي ويژه بانوان نبايد به يک روز در سال و بزرگداشت روز زن ختم شود و بايد با همکاري و برنامه ريزي خانم دکتر مختاري، مشاور رييس دانشگاه در امور زنان،  در طول سال براي بانوان دانشگاه برنامه ريزي شود و برنامه هايي از اين دست براي بانوان برگزار شود.

مسئول نهاد نمايندگي مقام رهبري در دانشگاه شهرکرد نيزضمن عرض تبريک ميلاد با سعادت بي بي دو عالم، حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز مادر و روز زن گفت: در زمان جاهليت و روزگاري که تولد دختر را شوم و بد مي دانستند و دختران را متاسفانه زنده به گور مي کردند،  خورشيدي طلوع کرد که جايگاه زنان را زير و رو کرد تا جايي که زن برتر از مردان شد.

حجت الاسلام دکتر سعيد صفي با اشاره به اينکه حضرت ولي عصر(عج)  مي فرمايند مادرمان زهرا(س) الگو و اسوه ما اهل بيت است،  افزود: مقام معظم رهبري نيز در فرمايشات خود مي فرمايند الگوي ما مادري همچون فاطمه زهرا(س)  است.

مسئول نهاد نمايندگي مقام رهبري در دانشگاه شهرکرد گفت:  حضرت زهرا در همه زمينه ها از جمله خانه داري،  همسر داري،  مادري و تعليم و تربيت سرآمد و افتخار همه در ملک و ملکوت است.

حجت الاسلام دکتر سعيد صفي  با بيان اينکه جامعه غرب به اين نتيجه رسيده است که سبک زندگي و تبيين جايگاه زن در جوامع آنها غلط بوده است،  ادامه داد:  جامعه اسلامي بهترين الگو ها و اسوه ها را دارد و هر کجا از الگوي اسلامي فاصله گرفته ايم اشتباه رفته ايم و بايد برگرديم.

مسئول نهاد نمايندگي مقام رهبري در دانشگاه شهرکرد افزود:  اگر خواستيم در دنيا موفق باشسم تنها نسخه اي که جواب داده است زندگي فاطمي بوده است.

تکريم و معارفه مشاور رييس دانشگاه در امور بانوان، تقدير و تشکر از بانوان بازنشسته دانشگاه شهرکرد،  تقدير از مادران با بيش از 3 فرزند،  مولودي خواني و سخنراني ساير برنامه هاي برگزار شده در اين مراسم بود.

افزودن دیدگاه