تربيت کادر مومن انقلابي راهبرد مهم بسيج/ در طرح اعتلا به دنبال پيوند مدرسه، خانواده و مسجد هستيم

کد خبر: 60450 تاریخ انتشار: 1400/10/03
نمایش: 1478
اخبار
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه در سند راهبردي ۱۰ ساله بسيج مساله تربيت اولويت دارد، گفت: اگر مي‌خواهيم جامعه اسلامي شکل بگيرد نياز است تمرکزمان بر تربيت افزايش پيدا کند و همه ظرفيت‌ها به ميدان آورده شوند.

سردار غلامرضا سليماني، رئيس سازمان بسيج مستضعفين در اجلاسيه اساتيد و مربيان حلقه‌هاي صالحين بسيج استان اصفهان اظهار داشت: اگر به هر بخش از تاريخ انقلاب اسلامي بنگريم اهميت تربيت کادر انقلاب مشخص و روشن است؛  يکي از اقدامات امام (ره) از ابتداي نهضت انقلاب تربيت کادر و نسلي بود که بتوانند با تکيه بر آن‌ها انقلابي بزرگ را رهبري و با عنايات و تفضل الهي به پيروزي برسانند.

وي با بيان اينکه يکي از دلايل موفقيت امام راحل در مبارزه به رژيم ستمشاهي و پيروزي انقلاب توجه به عنصر تربيت و کادرسازي بود، افزود: شايد تعداد افراد خيلي زياد نبود اما شاهديم اثري عميق و تعيين‌کننده در طول حيات انقلاب اسلامي داشت.

نمي‌توان بين بسيج و ملت خطي کشيد

سليماني با اشاره به اينکه کار تشکيلات، برنامه‌ريزي و جهت دادن به ارکان حکومتي يک کشور است، عنوان کرد: در نظام امام-امت، زماني که امام‌ مسلمين قصد دارد تدابيرش را به‌صورت مردم پايه اجرا کند نيازمند تشکيلات منسجم است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در تبيين ضرورت کار تشکيلاتي يادآور شد: زماني که رهبر معظم انقلاب مبحث کمک مؤمنانه را بيان کردند، شاهد بوديم که به «نهضت کمک مؤمنانه» تبديل شد و در اين مسير بسيج به عنوان يکي از تشکيلات موفق انقلاب اسلامي توانست اين موضوع را دنبال و اجرايي کند.

وي با تأکيد بر اينکه نمي‌توان ميان بسيج و ملت ايران خطي کشيد بيان داشت: ملت ايران بسيجي‌اند اما زماني که قرار است کار تشکيلاتي صورت بگيرد نياز به تربيت کادري است که بتوانند تحقق اهداف عاليه‌اي که تشکيلات براي آن به‌وجود آمده و يا توسط رهبران انقلاب بيان شده، تضمين کنند.

سليماني با اشاره به رسالت بسيج اظهار کرد: اين تشکيلات رسالتي دارد و ادامه آن رسالت مأموريت‌ها و وظايف است؛ در انديشه امامين انقلاب اسلامي تمام اين جزئيات بيان شده است و شاهد آن بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي است که يک سند راهبردي بالا دستي است.

حرکت عمومي نيازمند تشکيلات يکپارچه مردمي است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به ضرورت تمدن‌سازي در گام دوم انقلاب، افزود: براي تحقق هدف‌گذاري رهبر معظم انقلاب در کشور به يک رويکرد تحولي نيازمنديم و نياز است در زمينه تحول، حرکتي عمومي در کشور شکل بگيرد.

وي در همين زمينه اضافه کرد: حرکت عمومي نيازمند تشکيلات بزرگ و يکپارچه مردمي است و اين مورد در انديشه رهبر معظم انقلاب چيزي جز بسيج نيست، نياز است با هم‌افزايي‌ همه نيروها در سطح کشور چتر تربيتي انقلاب با محور قرار گرفتن مساجد و پيوند بين مساجد، مدارس و خانواده‌ها وسعت پيدا کند.

سليماني تأکيد کرد: آن چيزي که براي تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي در نظام امام-امت ضرورت دارد، تحقق يک مجموعه و کادر بزرگ و چند ميليوني به نام جوان مؤمن انقلابي پاي کار است.

تربيت، اصلي‌ترين راهبرد بسيج

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه در سند راهبردي ۱۰ ساله بسيج اصل براي ورود به مرحله جامعه اسلامي اولويت داشتن تربيت است توضيح داد: ساير راهبردها مانند راهبردهاي نقش‌آفريني براي دولت اسلامي، پيش‌برندگي، گفتمان مقاومت و دفاع مردم پايه و... نيز بر اساس تربيت تحقق پيدا خواهد کرد و تمام آن‌ها تربيت‌پايه است.

وي با تأکيد بر اينکه هدف اين است که به سمت تربيت کادر براي انقلاب اسلامي برويم، خاطرنشان کرد: کادري مورد نياز است که بتواند با استفاده از تمام ظرفيت‌ها در مردمي سازي برنامه‌‌ها عمل کند.

توليد ادبيات از برجسته‌ترين خصوصيات رهبر معظم انقلاب است

سليماني با اشاره به اينکه رهبر معظم انقلاب اخيراً چندين جلسه درخصوص جهاد تبيين و روايت صحبت کرده‌اند گفت: يکي از خصوصيات برجسته ايشان توليد ادبيات است و اين موضوع برايمان ارزشمند است و دنبال هستيم با پيوند مدرسه، خانواده و مسجد طرح اعتلاي شبکه تربيت بسيج را پيش ببريم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تأکيد بر استفاده از رهنمودهاي بزرگان و علما در مسير طرح تربيتي بسيج، اظهار کرد: اگر مي‌خواهيم جامعه اسلامي شکل بگيرد نياز است تمرکزمان بر تربيت افزايش پيدا کند و همه ظرفيت‌ها به ميدان آورده شوند؛ظرفيت‌هاي سپاه و بسيج کم نيست و در ادامه آن ظرفيت علما هم ظرفيتي قابل توجه است؛ هيچ کجاي دنيا چنين ظرفيتي را در اختيار ندارد و اين موضوع نعمتي بزرگ است و بايد به‌طور هوشمندانه از آن استفاده کرد.

وي عنوان کرد: همه باهم متعهد شويم تا پايگاه‌هاي تعليم و تربيت مساجد فعال شوند و رويکرد تربيتي را در تمام عرصه‌هاي علمي، جهادي، فرهنگي و... در بسيج فعال کنيم.

افزودن دیدگاه