پژوهش در دانشگاه‌ها با مأموريت کمک به سياستگذاران براي حل مسائل کشور باشد

کد خبر: 50457 تاریخ انتشار: 1400/09/03
نمایش: 444
اخبار
معاون پژوهش و فناوري سازمان بسيج اساتيد دانشگاه ها، مراکز آموزش عالي و پژوهشي کشور گفت: پژوهش در دانشگاه‌ها بايد با مأموريت کمک به سياستگذاران براي حل مسائل کشور باشد.
وحيد آرايي معاون پژوهش و فناوري سازمان بسيج اساتيد دانشگاه ها، مراکز آموزش عالي و پژوهشي کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌هاي دانشگاه خبرگزاري فارس گفت: نظام مردم سالاري ديني دستاورد و محصول برجسته انقلاب اسلامي بود که استبداد داخلي و استعمار خارجي را که در رژيم وابسته طاغوت وجود داشت از بين برد. 
 
 آرايي با بيان اينکه نظام سلطه از اول انقلاب اسلامي تاکنون با فشارها و ابزارهاي مختلف سخت افزاري و نرم افزاري تلاش نمود که به اهداف،ارزش ها و آرمان هاي متعالي انقلاب و نظام اسلامي آسيب برساند، گفت: اسلاميت و جمهوريت نظام با محوريت ولايت مطلقه فقيه و نيز حضور و نقش آفريني بموقع ملت انقلابي و سرافراز ايران در صحنه هاي مختلف، نقشه هاي پليد دشمنان را همواره نقش بر آب کرده است.  
 
معاون پژوهش و فناوري سازمان بسيج اساتيد کشور بيانيه گام دوم انقلاب را نقشه راه نظام دانست و تأکيد کرد: براي رسيدن به تمدن نوين اسلامي بايد به مفاد بيانيه و سرفصل هاي پاياني آن بويژه پيشرفت روزافزون در زمينه علم و پژوهش توجه نمود.   
 
عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مرکزي به سه رسالت اصلي دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: توجه بيش از پيش به معرفت افزايي، بينش افزايي و بصيرت سياسي و نيز دانش افزايي سياستي يعني مسأله محور شدن مأموريت دانشگاه ها براي استادان و دانشجويان ضرورت دارد. 
 
آرايي با اشاره به اينکه مأموريت گرا شدن دانشگاه ها يعني آموزش و پژوهش در دانشگاه ها بايد در خدمت نيازهاي انقلاب اسلامي و جامعه قرار گيرد، گفت: اين خلأ در دانشگاه ها سبب شد که بسيج اساتيد با رويکرد حل المسايلي به تسهيل گري سياست پژوهي در عرصه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در چارچوب بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي براي کمک به سياستگذاران بپردازد.  
 
معاون پژوهش و فناوري سازمان بسيج اساتيد کشور در پايان گفت: بسيج اساتيد با نقطه زني ميداني آمادگي دارد تا نيازهاي دستگاه هاي اجرايي در سطوح ملي، استاني و شهري را احصاء و راه حل هاي سياستي براي رفع آن ارائه نمايد.

افزودن دیدگاه