دوره آموزش حکمراني و تربيت سياست پژوه

کد خبر: 50406 تاریخ انتشار: 1400/05/04
نمایش: 798
اخبار
ترم اول دوره آموزشي حکمراني و تربيت سياست پژوه تحت عنوان، اصول و مباني سياست‌گذاري برگزار خواهد شد.

شرح مختصري در مورد دوره مدرسه حکمراني تمدن

 

مدرسه حکمراني تمدن در تابستان ۱۳۹۹ با هدف تربيت و آموزش دانشجويان و علاقمندان به عرصه هاي حکمراني، سياستگذاري و فناوري نرم آغاز بکار کرد. بي شک آينده پيش روي انقلاب اسلامي در مرحله دولت سازي و جامعه پردازي به الگوهاي نويني از حکمراني نيازمند است که همين امر ضرورت ورود جريان جوان مومن و انقلابي را بالاخص در حوزه دانشجويي به اين عرصه ايجاد مي نمايد. بر همين اساس مدرسه حکمراني تمدن با برگزاري دوره‌هاي آموزشي به صورت ترمي، رويدادهاي سياست‌گذاري و تعريف پروژه‌هاي متنوع در اين زمينه فعاليت خود را برنامه‌ريزي نموده است. اينک در ادامه مسير دوره‌هاي آموزشي گذشته، ترم اول دوره آموزشي حکمراني و تربيت سياست پژوه را تحت عنوان، اصول و مباني سياست‌گذاري برگزار مي‌نمايد. در اين دوره اساتيد برتر حوزه حکمراني کشور به همراه تجربه هاي موفق عرصه‌هاي سياست‌‌گذاري حضور دارند. از مهم‌ترين جنبه‌‌هاي اين دوره، آشنايي با مفاهيم،اصول و مهارت هاي ضروري عرصه سياستگذاري مي باشد. همچنين دانش پژوهان اين دوره پس از مشاهده فيلم هاي کلاس ها، اقدام به پاسخگويي سوالات آزمون مربوطه خواهند داشت و در صورت پاسخ صحيح وارد کلاس بعد خواهند شد. در پايان کلاس‌ها نيز يک چالش مسئله محور طراحي شده که مي‌بايست توسط دانش‌پژوهان محترم تکميل و براي کميته ارزيابي دوره ارسال گردد. در پايان دوره به سياست پژوهاني که موفق به گذراندن دوره و انجام چالش شده‌اند مدرک معتبر اعطا خواهد شد. لازم بذکر است ترم اول دوره مدرسه حکمراني تمدن در سايت مورد نظر به مدت ۱۲ روز فعال مي باشد. لذا سياست پژوهان محترم از تاريخ شروع دوره به مدت ۱۲ روز فرصت دارند فيلم ها و آزمون ها را مشاهد نمايند. و پس از آن به مدت ۵ روز چالش پاياني را در سايت آپلود نمايند.
 

شرايط و نحوه برگزاري دوره‌ي مجازي مدرسه حکمراني تمدن

ابتدا وارد سامانه ثبت‌نام به آدرس https://tamaddon-gs.ir شده و قسمت پروفايل را تکميل نماييد. پس از تکميل ثبت‌نام در تاريخ معين شده، مشاهده کلاس‌ها و آزمون ها امکان‌پذير مي‌باشد و در صورت مشاهده تمام کلاس‌ها و تکميل آزمون ها وارد مرحله‌ي چالش شده و تا تاريخ مشخص شده فايل خواسته شده را آپلود کنيد.

عناوين کلاس ها و اساتيد ترم اول:

  • کلاس اول : فرآيند و چرخه سياستگذاري ۱: (دکتر مجيد مختاريان‌پور، هيئت علمي دانشکده مديريت دانشگاه تهران)
  • کلاس دوم : فرآيند و چرخه سياستگذاري ۲: (دکتر مجيد مختاريان‌پور، هيئت علمي دانشکده مديريت دانشگاه تهران)
  • کلاس سوم: روش تحقيق سياست پژوهي مسئله محور (دکتر حامد اقبالي، معاون پژوهش و فناوري سازمان بسيج دانشجويي)
  • کلاس چهارم: تمدن اسلامي و جايگاه سياستگذاري در آن (دکتر مازيار عطاري، مدير عامل بنياد توسعه فردا)
  • کلاس پنجم: اصول و ملاحظات سياستگذاري (مهدي رعنايي، کارشناس حوزه سياستگذاري و اقتصاد)
  • کلاس ششم: فعاليت انديشگاهي، نقش آن و تفاوت با کار دانشگاهي (دکتر محمدمجيد فولادگر، مدير پژوهشکده چشم‌انداز و آينده‌پژوهي)
  • کلاس هفتم: روايت تجربه موفق سياست‌پژوهي (با ارايه طرح سوت زني) (دکتر احسان پرنيان، مدير گروه مبارزه با فساد مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي)
  • کلاس هشتم: بررسي تجربه در ميدان عمل حوزه سياستگذاري در شرايط تحريم ( مهندس رستم قاسمي، وزير اسبق نفت و فرمانده اسبق قرارگاه خاتم الانبيا؛)

در مجموع هشت کلاس حدود ۱۲ ساعت دوره آموزشي به همراه آزمون و چالش (فعاليت پژوهشي) پايان دوره
 

برخي نکات کلي

  • براي دريافت گواهينامه لازم است در تمام دروس و چالش شرکت نموده و امتياز قبولي را کسب نماييد.
  • اين دوره مخصوص دانشجويان سال آخر کارشناسي، دانشجويان تحصيلات‌تکميلي و فارغ‌التحصيلان علاقه‌مند به فعاليت‌هاي سياستگذاري مي‌باشد.
  • از نفرات مستعد و برتر دوره جهت حضور در دوره‌هاي تخصصي و پروژه‌هاي سياست‌گذاري دعوت بعمل خواهد آمد.
  • در صورت داشتن هر گونه سوال به آي‌دي زير در پيام‌رسان "بله" پيام دهيد: bso_pajouhesh_admin

افزودن دیدگاه