اهميت حضور در انتخابات از منظر قرآن کريم

کد خبر: 50391 تاریخ انتشار: 1400/03/18 14:51:52
نمایش: 710
اخبار
هرچه بيشتر به سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نزديك‌تر مي‌شويم و در اين زمينه اخبار و سخنراني‌هاي متعددي به گوش مي‌رسد. ممكن است كه اين سئوال به ذهن‌ها متبادر شود كه دستور قرآن در اين زمينه چيست و خداوند ما را به چه چيزي امر مي‌كند.

برخي افراد در جامعه مي‌گويند که چرا بايد راي بدهيم؟ در آيات قرآن کريم در پاسخ به اين افراد آمده است که؛ «ان الله لا يغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم؛ خدا سرنوشت قومي را تغيير نمي‌دهد مگر زماني که خودشان تصميم بگيرند که سرنوشتشان را تغيير دهند».
 
اين آيه نشان دهنده اهميت و حضور انتخابات و انتخاب فردي اصلح است تا سرنوشت يک ملت را به مدت چهار سال در دست بگيرد و چه خوب است که اگر فرد اصلح را نمي شناسيم با توجه به آيه «فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون؛ از اهلش بپرسيد» به سراغ شناسايي فرد اصلح برويم.
 
قرآن کريم درباره چگونه تشخيص دادن فرد اصلح مي‌فرمايد: «يحبون ان يحمدوا بما لم يفعلوا؛ دوست دارند به خاطر کارهايي که در حيطه وظايف آنها بوده و انجام نداده‌اند مورد ستايش قرار گيرند» و اين آيه نشان مي دهد که به دنبال کساني نرويم که به دنبال چاپلوسي و تعريف و تمجيد هستند.
 
در آيات نوراني قرآن کريم آمده است که «ولا يخافون لومه لائم؛ به کسي راي بدهيم که از  سرزنش هيچ ملامتگري نمي‌هراسد».

افزودن دیدگاه