نامه‌ي خواندني سردار سليماني به يک فرمانده بسيج در سال۷۰

کد خبر: 20331 تاریخ انتشار: 1399/09/14
نمایش: 767
اخبار
متن حاضر نامه‌اي است منتشرنشده از سردار شهيد قاسم سليماني خطاب به مرحوم سالاري فرمانده حوزه مقاومت بسيج روستاي دورو در نوار مرزي ايران با افغانستان در سال ۱۳۷۰.
جماران نوشت: متن حاضر نامه‌اي است منتشرنشده از سردار شهيد قاسم سليماني خطاب به مرحوم سالاري فرمانده حوزه مقاومت بسيج روستاي دورو در نوار مرزي ايران با افغانستان در سال ۱۳۷۰.

متن اين نامه بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله رب العالمين والصلوه والسلام علي رسول الله

درود خداوند بر انسان شايسته‌اي که عشق و محبت برادري و اخوت را در دل‌هاي خاموش و نيمه‌جان ما کاشت و ما را به وادي اميد رهنمود ساخت. درود خدا بر شهدايي که چون شمع فروزان سوختند و به بشريت نور بخشيدند. درود خدا بر انسان‌هاي بيداري که در دل صحراهاي سخت با دريادلي از انقلاب اسلامي خود پاسداري مي‌کنند.

برادر عزيزم آقاي سالاري از محبت‌هاي حضرت‌عالي که در طول اقامت اين حقير و هيئت همراه نموديد، صميمانه تشکر مي‌کنم و از خدا مي‌خواهم به شما و هم عزيزاني که اين‌چنين با بيداردلي و عشق، اين‌چنين بيدار و هوشيار مواظب ضربات ضدانقلاب و توجه به ارزش‌هاي اسلامي دارند، تبريک عرض مي‌کنم و چند نکته را متناسب تذکر و يادآوري مي‌نمايم:

۱. به جمله امام رضوان الله تعالي توجه کن که عالم محضر خداست و در محضر خدا گناه نکنيد و در هر حال او را ناظر بر احوال خود بدانيد.

۲. اخلاص در عمل، در گفتار و کردار را سرلوحه حرکت خود قرار ده و هر چيز براي او و رضاي او بيان و عمل کن و بس.

۳. بر عبادات و وظايف واجب خود به‌خصوص نماز مراقبت کن و هيچ چيز را بر آن‌ها ترجيح مده و بدان همه انقلاب و خون‌ها براي اجراي آن‌ها بوده است.

۴. با دوستان انقلاب به‌خصوص خانواده‌هاي ايثارگران دوست و با محبت توأم با ارادت رفتار و برخورد کن و هميشه خود را مديون آن‌ها بدان.

۵. با دشمنان انقلاب يا کج‌فهم‌ها مدارا و با لحن نصيحت بدون سرزنش برخورد کن.

۶. در زمان مسئوليت يا مأموريت با زيردستان خود رعايت حال و روحيات هرکدام را بکن و اين را بدان خداوند در همه افراد شجاعت را يکسان به وجود نياورده لذا با افراد ترسو با سرزنش برخورد مکن.

۷. با آن‌ها در زمان غيرمأموريت آن‌چنان باش که اگر کسي ناگهان وارد جمع شما شد، تشخيص بالا و پايين را ندهد اما حريم را حفظ کن با آن‌ها بر سر يک سفره غذا بخور و از همان بخور که آن‌ها مي‌خورند و از همان آب بنوش که آن‌ها مي‌نوشند.

۸. در برخورد و نزاع هرگز حرف‌هاي زشت بر زبان جاري مکن حتي دشمن.

۹. چند آيه قرآن در شروع صبح و چند آيه در زمان خواب و آخر شب حتماً بخوان.

۱۰. کلاس‌هاي فرهنگي مخصوصاً اصلاح نماز و روخواني قرآن را در بين افرادي که به شما منتسب هستند، گسترش بده.

برادر کوچک‌تان قاسم سليماني

۱۳۷۰/۱۱/۰۷

افزودن دیدگاه