رييس ستاد کل نيروهاي مسلح افزود؛

پيشرفت کشور در گرو استفاده از ظرفيت بسيج

کد خبر: 20311 تاریخ انتشار: 1398/09/01
نمایش: 832
اخبار
رييس ستادکل نيروهاي مسلح گفت: اگر کل کشور از ظرفيت‌هاي سازمان بسيج استقبال کند مي توان به رشد چشم‌گيري دست يافت.

به‌گزارش اقتصادنيوز به نقل از فارس، سردار سرلشکر محمد باقري رييس ستاد کل نيروهاي مسلح در مراسم افتتاحيه نمايشگاه دستاوردهاي چهل سالگي سازمان بسيج مستضعفين که در آستانه هفته بسيج در محل اين سازمان برگزار شد، در بازديدي دو ساعته که سردار غلامرضا سليماني رئيس سازمان بسيج مستضعفين نيز حضور داشت از کم و کيف فعاليت‌ها و برنامه‌هاي مختلف سازمان بسيج در حوزه هاي مختلف سياسي امنيتي اجتماعي فرهنگي و اقتصادي  بسيج آگاه شد.

نمايشگاه دستاوردهاي سازمان بسيج مستضعفين به ارائه برنامه هاي معاونت هاي مختلف در قالب غرفه هاي موجز  مي پردازد که فرمانده ستاد کل نيروهاي مسلح با حضور در هر غرفه به صورت تفصيلي با جزئيات اين برنامه ها آشنا شد.

بر اين اساس سرلشکر باقري ضمن بازديد تفصيلي دو ساعته در اين نمايشگاه و ابراز رضايتمندي از فعاليتهاي شگرف سازمان بسيج مستضعفين در عرصه هاي مختلف علمي، دانش بنيان و صنعتي با اشاره به کم و کيف اين نمايشگاه و ضرورت بهره مندي نيروهاي مسلح از ظرفيت گسترده سازمان بسيج  مستضعفين گفت: در اين نمايشگاه آخرين دستاوردهاي سازمان بسيج مستضعفين طي دو سال گذشته به نمايش درآمد که با توجه به کمبود زمان و وقت تنها درصد اندکي از اين توانمندي ها نشان داده شد. اما با اين وجود هم اين نمايشگاه نشان از آن دارد که پيشرفت هاي سازمان بسيج مستضعفين در عرصه‌هاي مختلف خارق‌العاده است.

وي تصريح کرد: اين پيشرفت ها در ابعاد مختلف شامل آموزش نيروهاي بسيجي، فضاي مجازي، اقدامات گروه هاي جهادي و محروميت زدايي، پيشرفت هاي علمي و بسيج فناوري،اقدامات فرهنگي توسعه امنيت در کشور سازماندهي گردان هاي بسيجي براي انواع نبرد هاي محتمل در جمهوري اسلامي و همچنين امداد و درمان در حوادث طبيعي کشور است.

رييس ستاد کل نيروهاي مسلح عنوان کرد: با توجه به اينکه سازمان بسيج متشکل از بدنه مردمي کشور است ، چنانچه دستگاه ها و ارگان هاي کشور مطالبه‌اي داشته باشند‌ و از ظرفيت بسيج استفاده کنند امکان رشد و پيشرفت انفجاري در کشور خواهيم داشت. چنانکه در بخشي از ارگان ها و وزارتخانه هايي که از اين توانمندي بهره برده اند و با امضا و انعقاد تفاهم نامه در حال پيشبرد برنامه‌ها هستند شاهد اقدامات شگفتي هستيم.

وي افزود: از اين دست وزارتخانه ها مي توان به وزارت جهاد کشاورزي و آموزش و پرورش  و موضوع  آموزش دفاعي در مدارس و انعقاد تفاهم نامه بين اين وزارت خانه ها  اشاره کرد. همچنين در حوزه پدافند غير عامل نيز همکاري ها و مشارکت هاي خوبي با سازمان بسيج مستضعفين انجام شده و در مجموع به نظر مي‌رسد که اگر کل کشور از ظرفيت‌هاي سازمان بسيج استقبال کند مي توان به رشد چشم گيري دست يابد.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره به لزوم بهره‌مندي سازمان متبوع خود از ظرفيت هاي سازمان بسيج مستضعفين گفت: يکي از اولويت هاي مهم ستاد کل نيروهاي مسلح، استفاده از ظرفيت‌هاي سازمان بسيج مستضعفين است، لذا در امور مختلفي که سازمان بسيج مستضعفين از توانمندي‌هاي بالقوه برخوردار است ستاد کل نيروهاي مسلح نيز از آن استقبال مي کند.

افزودن دیدگاه