پيام تسليت رهبر انقلاب اسلامي در پي درگذشت شهادت‌گونه رئيس‌جمهور و همراهان گرامي ايشان

کد خبر: 170583 تاریخ انتشار: 1403/02/31 14:55:51
نمایش: 61
اخبار
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيامي شهادت حجت‌الاسلام والمسلمين سيّدابراهيم رئيسي رئيس‌جمهور اسلامي ايران، دکتر اميرعبداللهيان وزير امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمين آل‌هاشم نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي، دکتر رحمتي استاندار آذربايجان شرقي و همراهان گرامي ايشان در سانحه هوايي را تسليت گفتند.

متن پيام تسليت رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحيم
انا لله و انا اليه راجعون
با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ي عالم مجاهد، رئيس جمهور مردمي و با کفايت و پرتلاش، خادم‌الرضا عليه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمين آقاي حاج سيد ابراهيم رئيسي و همراهان گرامي ايشان رضوان الله عليهم را دريافت کردم.

اين حادثه‌ي ناگوار در اثناي يک تلاش خدمت‌رساني اتفاق افتاد؛ همه‌ي مدت مسئوليت اين انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه رياست جمهوري و چه پيش از آن، يکسره به تلاش بي‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپري شد.

رئيسي عزيز خستگي نميشناخت. در اين حادثه‌ي تلخ، ملت ايران، خدمتگزار صميمي و مخلص و با ارزشي را از دست داد. براي او صلاح و رضايت مردم که حاکي از رضايت الهي است بر همه چيز ترجيح داشت، از اين رو آزردگيهايش از ناسپاسي و طعن برخي بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزيش براي پيشرفت و اصلاح امور نميشد.

در اين حادثه‌ي سنگين شخصيتهاي برجسته‌ئي مانند حجةالاسلام آل هاشم امام جمعه‌ي محبوب و معتبر تبريز، جناب آقاي امير عبداللهيان وزير خارجه‌ي مجاهد و فعال، جناب آقاي مالک رحمتي استاندار انقلابي و متدين آذربايجان شرقي و گروه پروازي و ديگر همراهان نيز به رحمت الهي پيوستند.

اينجانب پنج روز عزاي عمومي اعلام ميکنم و به ملت عزيز ايران تسليت ميگويم. جناب آقاي مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسي در مقام مديريت قوه‌ي مجريه قرار ميگيرد و موظف است به همراهي رؤساي قواي مقنّنه و قضائيه ترتيبي دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئيس جمهور جديد انتخاب شود.
 
در پايان تسليت صميمي خود را به مادر گرامي جناب آقاي رئيسي و همسر فاضل و بزرگوار ايشان و ديگر بازماندگان رئيس جمهور و خانواده‌هاي محترم همراهان بويژه والد ماجد جناب آقاي آل هاشم معروض ميدارم و صبر و تسلاي آنان و رحمت الهي براي درگذشتگان را مسألت ميکنم.
سيّدعلي خامنه‌اي
۴۰۳/۲/۳۱    

افزودن دیدگاه