تجمع و اعلام همبستگي دانشگاهيان دانشگاه شهرکرد در حمايت از دانشجويان آزادي‌خواه حامي فلسطين در جهان

کد خبر: 170581 تاریخ انتشار: 1403/02/11 09:10:35
نمایش: 21
اخبار
روز يکشنبه ۹ ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۳ تجمع و اعلام همبستگي دانشگاهيان دانشگاه شهرکرد در حمايت از دانشجويان آزادي‌خواه حامي فلسطين در جهان هم‌زمان با دانشگاه‌هاي سراسر کشور با حضور دکتر ياسر پيرعلي رييس دانشگاه شهرکرد، حجت الاسلام مالک حسني مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در دانشگاه و جمعي از دانشگاهيان برگزار شد.

دکتر ياسر پيرعلي ضمن محکوميت برخورد خشونت‌آميز پليس آمريکا با دانشجويان گفت: دانشگاه شهرکرد در همه عرصه‌ها از مظلومين دفاع خواهد کرد و اتفاقات اخير در دانشگاه‌هاي آمريکا و غرب نويدبخش انقلاب دانشجويان بيدار است که ارکان سلطه آمريکا را به لرزه در مي‌آورند.

 رييس دانشگاه شهرکرد با اشاره به بيانات بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران افزود: جريانات در فلسطين و قدس، نشان گويايي از سخنان معمار کبير انقلاب است که فرمودند راه قدس از کربلا مي‌گذرد و قطعاً فلسطين و قدس شريف از دستان پليد رژيم صهيونيستي آزاد خواهند شد.

دکتر ياسر پيرعلي با بيان اينکه جنبش دانشجويي در سال ۵۷ در ايران آغاز شد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامي ايران الگويي براي تمامي آزادي‌خواهان و عدالت‌خواهان است و خيزش دانشجويي در آمريکا و اروپا در حمايت از فلسطين بزرگ‌ترين اعتراضات ضد اسرائيلي در دل غرب از زمان تأسيس اين رژيم صهيونيستي است و نويدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجويي در آمريکا و اروپا اين بار عليه اسرائيل است.

 رئيس دانشگاه شهرکرد به نامه مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) به جوانان در کشورهاي غربي‌ اشاره کرد و افزود: در اين نامه به جوانان غربي توصيه شده است که به دنبال حقيقت باشند و بدانند آمريکا و اسرائيل به دنبال نسل‌کشي به‌ويژه در نوار غزه و فلسطين اشغالي هستند و اکنون جوانان کشورهاي غربي اين نامه را شنيده‌اند و بيدار شده‌اند.

دکتر ياسر پيرعلي حمله موشکي به رژيم صهيونيستي را يادآور شد وگفت: با اين حرکت عظيم هيمنه رژيم صهيونيستي شکسته شد و جهانيان دانستند پشتوانه محکمي دارند و انشاءالله بتوانيم با ادامه دادن گفتمان امام و رهبري و ايجاد تمدن نوين اسلامي، شر فساد و ظلم را کم کنيم.

 حجت‌الاسلام مالک حسني نيز با بيان اينکه جوانان غربي به واقعيت‌ها و شعارهاي آمريکا و رژيم صهيونيستي پي برده‌اند گفت: آمريکا و اسرائيل درعين‌حالي که دم از دموکراسي مي‌زنند در بيشتر جنگ‌هاي دنيا مشارکت داشته‌اند.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با تاکيد بر اينکه دانشگاهيان در مقابل ظلم، ستم و چپاول ابرقدرت‌ها ايستادگي خواهد کرد افزود: نخبگان دانشگاه شهرکرد با تجمع خود مي‌خواهند اين پيام را برسانند که دوران ظلم و ستم و زورگويي به پايان رسيده است و تمام حرف‌هاي که از طريق رسانه به مردم ديکته مي‌شده، دروغ و پوشالي بوده است.

حجت‌الاسلام مالک حسني امروز را تلاقي خون کودکان و بي‌گناهان غزه و وجدان بيدار خواند و تصريح کرد: تمام اين بي‌نظمي جهان از رژيم صهيونيستي است وما نيز درکنار نخبگان و دانشگاهيان سراسر دنيا در مقابل اين ظلم و ستم خواهيم ايستاد.

افزودن دیدگاه