برگزاري سومين کنگره شهداي دانشگاهيان استان چهارمحال و بختياري در دانشگاه شهرکرد

کد خبر: 150563 تاریخ انتشار: 1402/09/07 10:58:20
نمایش: 128
اخبار
شامگاه دوشنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۲، سومين کنگره شهداي دانشگاهيان استان چهارمحال و بختياري با حضور دکتر ياسر پيرعلي، رييس دانشگاه شهرکرد، سردار علي‌محمد اکبري، فرمانده سپاه قمر بني‌هاشم(ع) چهارمحال‌وبختياري ، حجت الاسلام مالک حسني مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در دانشگاه و جمعي از مسئولين استاني و دانشگاهيان در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

 حجت الاسلام مالک حسني  با اشاره به آيه وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلُوا في سَبيلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ گفت: شهدا برقلب هاي زنگار بسته اثر مي گذارند و آنها را متحول ميکنند و دلهاي آنان را جلا مي دهند.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در دانشگاه با اشاره به اينکه کساني که بهترين اعمال را به سمت خدا بفرستند خداوند بهترين ها را براي آنان رقم مي زند، افزود: ياد و خاطره شهدا نيز دل ها را تکان مي دهد زيرا با خدا معامله کرده اند و تمام قلبها در دست خداوند است.

حجت الاسلام مالک حسني به شناخت ومطالعه سيره شهدا تاکيد کرد و گفت: آشنايي با سيره شهدا باعث مي شود بهترين الگوها و راه ها را براي خود انتخاب کنيم و رنگ و بوي شهدايي بگيريم.

 مرتضي کريمي، در اين مراسم ضمن تشريح روند برگزاري سومين کنگره شهداي دانشجوي استان گفت: اين برنامه ماحصل۳۶ جلسه قرارگاه علم الهدي در يکسال اخير، ۱۰۵ کارگاه و جلسات تخصصي، برگزاري جلسات با استاندار و فرمانده سپاه قمر بني هاشم (ع)  مي باشد.

 مسئول ناحيه بسيج دانشجويي استان چهارمحال و بختياري، برگزاري جشنواره ققنوس، برگزاري مسابقات ورزشي، سرکشي از خانواده شهداي دانشجو، برگزاري يادواره شهداي دانشجو، برگزاري پياده روي اربعين، انتشار کتاب خاطرات شهيد امنيت شهيد محمد گودرزي را از پيش برنامه هاي اين کنگره  عنوان کردو گفت: با همکاري رؤساي محترم دانشگاه‌هاي استان و دانشجويان، بيش از انتظار، شاهد حضور منسجم، پرشور و انقلابي دانشجويان بوديم.

دکتر ياسر پيرعلي در حاشيه اين مراسم، در خصوص لزوم ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در بين دانشجويانگفت: جوانان دهه هشتادي که در زمان حاضر در دانشگاه‌ها مشغول به تحصيل هستند، با جوانان دهه شصت که در دفاع مقدس حضور داشتند، همزاد پنداري مي‌کنند خصوصاً دانشجويان رشته هنر که طراحي و فضاسازي همايش را انجام دادند.

رييس دانشگاه شهرکرد در ادامه افزود:  امروز بيش از چندين سال از دوران دفاع مقدس گذشته و بايستي سيره و راه شهدا در بين جوانان نهادينه شود.

 رييس قرارگاه علم الهدي با اشاره به رضايت و برکات مذهبي خانواده هاي شهدا در اين مراسم افزود: در مراسمي که برگزار شد، علاوه بر رضايت و برکات مذهبي خانواده‌هاي شهدا، اين سومين کنگره‌ي شهداي دانشجو بود و برنامه بعدي با محوريت يکي ديگر از دانشگاه‌هاي استان، به کمک قرارگاه شهيد علم‌الهدي برگزار خواهد شد.

 دکتر ياسر پير علي با بيان اينکه يادواره شهداي دانشجو با همت و مشارکت دانشجويان استان  برگزار شد، بيان کرد: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در بين جوانان به خصوص جامعه دانشگاهي از ديگر رويکردهاي اين يادواره است.

رييس دانشگاه شهرکرد، زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا را سپري در مقابل توطئه‌هاي دشمن برشمرد و گفت: با اين پاسداشت‌ها هيچ‌گاه خون‌هايي که براي حفظ اين نظام و انقلاب ريخته شده را از ياد نخواهيم برد.

رئيس قرارگاه علم الهدي دنبال کردن و فرهنگ‌سازي سيره شهدا را امري مهم دانست و خاطرنشان کرد: در همين راستا يادماني از شهداي دانشجوي استان در دانشگاه شهرکرد هم خواهيم داشت و يکي از بوستان‌هاي دانشگاه را به نام بوستان شهداي دانشجو نام‌گذاري کرده‌ايم و اين امر براي پابرجا کردن ياد و سيره شهدا است و تلاش مي‌کنيم اين فرهنگ در سطح استان در بين دانشجويان نهادينه شود.

سومين کنگره شهداي دانشجوي استان در راستاي گرامي داشت مقام شامخ شهداي هشت سال دفاع مقدسي که از جامعه علمي، دانشگاهي و مراکز پژوهشي هستند، همچنين شهداي نظم و امنيت، سلامت و مدافع حرمي که متعلق به جامعه علمي و دانشگاهي استان هستند تقدير و به ياد ۸۰ شهيد دانشگاهي استان، برگزار شد.

شعر خواني و حماسه سرايي، اجراي تئاتر، اهداي دانشنامه شهيد گودرزي به خانواده ايشان، تجليل از خانواده شهدا، طراحي عکس شهيد علم الهدي در حين برنامه توسط دانشجويي حاضر در کنگره از ديگر برنامه هاي اجرا شده در اين مراسم بود.

افزودن دیدگاه