نشست ۳۰ هزار نفري جبهه علمي-فرهنگي بسيج اساتيد کشور در دانشگاه شهرکرد همزمان با سراسر کشور

کد خبر: 150562 تاریخ انتشار: 1402/09/01 08:07:42
نمایش: 226
اخبار
روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲، نشست سراسري ۳۰ هزارنفري جبهه علمي و فرهنگي بسيج اساتيد کشور، با شعاراستاد بسيجي؛ کارآمدي نظام حکمراني آزادي قدس، آرمان اسلامي، به صورت حضوري و برخط، همزمان با سراسر کشور و با حضور سردار محمدعلي اکبري، فرمانده سپاه حضرت قمربني هاشم(ع) استان چهارمحال و بختياري، حجت الاسلام والمسلمين مالک حسني، مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در دانشگاه شهرکرد، دکتر ياسر پيرعلي رييس دانشگاه شهرکرد، دکتر احمدرضا بسيج، مسئول سازمان بسيج اساتيد استان و جمعي از اساتيد و کارکنان بسيجي دانشگاه هاي استان، در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

سردار محمدعلي اکبري ضمن ابراز خرسندي از حضور در اين نشست و با بيان اينکه اين روزها، روزهاي غم و اندوه مردمان جهان به خاطر اتفاقات رخ داده در سرزمين فلسطين و مردم مظلوم غزه است ، گفت: دشمن بيکار ننشسته و در خصوص اتفاقات اخير در فلسطين شبهه ايجاد مي کند و مسئوليت اساتيد بسيجي، جهاد تبيين است، چراکه اگر شبهه زدايي نشود جاي حق و باطل عوض خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربني هاشم(ع) استان با اشاره به دوران هشت ساله دفاع مقدس افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس، سربلندانه جنگيديم و يک وجب از خاک وطن را به دشمن نداديم، فلسطينيان نيز سالهاست به دنبال اين هستند که سرزمينشان را از رژيم غاصب صهيونيست بازپس گيرند و به خانه‌هاي خود بازگردند.

سردار اکبري ادامه داد: حماس با عبور بيش از ۱۱ لايه دفاعي سرزمين هاي اشغال شده، رژيم غاصب صهيونيستي را مورد حمله قرار داد و ابهت پوشالي اين رژيم را از نظر نظامي، اطلاعاتي و ... شکست، همانطور که مقام معظم رهبري(مدظله العالي) فرمودند: اسرائيل شکست خورده است.

فرمانده سپاه حضرت قمربني هاشم(ع) استان تصريح کرد: دشمن اصلي آمريکاست و امروز وظيفه بسيج اساتيد، جهاد تبيين است.

سردار اکبري با بيان اينکه شبکه بسيج، بزرگترين شبکه فرهنگي، اجتماعي و نظامي در دنياست، گفت: هيچ کجا شبکه منسجمي همچون بسيج ندارد و اثرات بسيج را امروز در دنيا شاهد هستيم و بسيج فرامرزي شده است.

فرمانده سپاه حضرت قمربني هاشم(ع) استان تاکيد کرد: مسئوليت امروز شما اساتيد بسيجي جهاد تبيين در همه عرصه ها و موضوعات است و امروزه بسيجيان مورد توجه و تهديد دشمن هستند اما ترس بسيجي فقط از خداوند متعال است و از هيچ کس ديگري هراس ندارد.

دکتر ياسر پيرعلي نيز ضمن خير مقدم گفت: ظلم مضاعفي که بر مردم فلسطين وارد مي شود، کربلاي قرن جديد است.

رييس دانشگاه شهرکرد با بيان اينکه بسيج، مجموعه اي ارزشي است که مي‌تواند کارکردهاي بي نهايت داشته باشد، افزود: بسيج‌ها همچون سلول‌هاي دفاعي بدن هستند که هرجا مشکلي باشد خود را به آنجا مي رسانند و از شريعت و نظام دفاع مي کنند.

دکتر پيرعلي با اشاره به اينکه بسيج سن و سال و بازنشستگي نمي شناسد، ادامه داد: اگر قرار است کاري انجام شود بايد حتما تخصصي و قابليت هاي متناسب با آن کسب شود و بعد اقدام لازم صورت پذيرد و بسيج اين توان را دارد با متخصصين خود در هرعرصه‌اي وارد شود و کارها را به پيش ببرد.

رييس دانشگاه شهرکرد عنوان کرد: ما خودمان هم بسيجي هستيم و بايد شأن و جايگاه بسيج را حفظ کنيم و اجازه ندهيم اين عنوان مورد سوء استفاده قرار گيرد.

دکتر پيرعلي گفت: دفاع مقدس و جنگ با داعش را پشت سرگذاشته ايم و در حال حاضر خط مقدم، مبارزه با رژيم غاصب صهيونيستي است.

رييس دانشگاه شهرکرد تصريح کرد: مسير قدس از کربلا مي گذرد و قدس آزاد خواهد شد.

دکتر پيرعلي با اشاره به سفر وزير علوم، تحقيقات و فناوري به دانشگاه شهرکرد، علي رغم خطر براي سلامتي ايشان، خاطرنشان کرد: رويکرد دولت سيزدهم بر انجام کار بسيجي وار و جهاد گونه است.

همچنين حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي، رئيس قوه قضائيه، محمدرضا مرداني، رئيس سازمان بسيج اساتيد، دکتر فرهاد دانشجو، رييس دانشگاه تربيت مدرس و آقاي ابو شريف نماينده جنبش جهاد اسلامي از سخنرانان ويژه در ستاد مرکزي برگزاري اين نشست در دانشگاه تربيت مدرس بودند.

رونمايي از جلد سوم از تفسير موضوعي قرآن کريم با عنوان" محبوبان و نامحبوبان خدا"، قرائت بيانيه پاياني نشست ۳۰ هزار نفري جبهه علمي و فرهنگي بسيج اساتيد کشور، راهپيمايي از تالار آويني به سمت قبور مطهر شهداي گمنام دانشگاه شهرکرد و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از ديگر برنامه هاي اجرا شده در اين نشست بود.

افزودن دیدگاه