حضرت آيت‌الله خامنه‌اي: «رژيم غاصب، رفتني است. ...

کد خبر: 140550 تاریخ انتشار: 1402/07/16 08:14:21
نمایش: 184
اخبار
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي: «رژيم غاصب، رفتني است. ... امروز جوانان فلسطيني و نهضت فلسطيني...از هميشه بانشاط‌تر، سرحال‌تر و آماده‌تر است.»
گزيده بيانات مقام معظم رهبري در خصوص نابودي رژيم صهيونيستي

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي: «رژيم غاصب، رفتني است. ... امروز جوانان فلسطيني و نهضت فلسطيني...از هميشه بانشاط‌تر، سرحال‌تر و آماده‌تر است.» 


مسئله‌ي رژيم صهيونيستي هم مسئله‌ي ديگري است؛ آن هم يکي از مسائل اين منطقه است؛ حالا ما درباره‌ي آمريکا گفتيم. رژيم صهيونيستي لبريز از کينه و غيظ است؛ نه فقط نسبت به ما؛ حالا ما که اهمّيّت نميدهيم، نسبت به جمهوري اسلامي که خب معلوم و واضح است، امّا نسبت به کشورهاي ديگر هم همين‌جور است. اين‌جور نيست که رژيم صهيونيستي از کشورهاي دُوروبَر خودش خرسند و خشنود باشد؛ نه، آنها از مصر هم کينه دارند، از سوريه هم کينه دارند، از عراق هم کينه دارند. چرا؟ [چون] هدف آنها «از نيل تا فرات بود»؛ خب نشده. اين کشورها در برهه‌هاي مختلف به دلايل مختلف نگذاشتند؛ [لذا] اينها سرشار از کينه‌اند، سرشار از غيظند. البتّه قرآن ميگويد: قُل موتوا بِغَيظِکُم‌‌؛(۷) بله، خشمگين باشيد و از خشم بميريد؛ و همين هم خواهد شد، دارند ميميرند. بعون‌الله اين «قُل‌ موتوا بِغَيظِکُم‌» در مورد رژيم صهيونيستي در حال تحقّق است. خب پس مسئله‌ي وحدت اينجا هم تأثير مهم ميگذارد.

فلسطين امروز، مسئله‌ي اوّل دنياي اسلام است. البتّه چند دهه‌ است، مال خصوص امروز نيست؛ چند ده سال است که مسئله‌ي فلسطين، به معناي واقعي کلمه، مسئله‌ي اوّل دنياي اسلام است. يک ملّت را از خانه‌ي خودشان بيرون کرده‌اند، غصب کرده‌اند، تصرّف کرده‌اند؛ هزاران نفر از اينها را کشته‌اند و شکنجه کرده‌اند و زندان کرده‌اند و آواره کرده‌اند؛ اين چيز کوچکي نيست. مسئله‌ي اوّل دنياي اسلام، مسئله‌ي فلسطين است.

نظر قطعي جمهوري اسلامي اين است که دولتهايي که قمار عادّي‌سازي [روابط] با رژيم صهيونيستي را براي خودشان سرمشق و شيوه‌ي کار قرار ميدهند، دارند اشتباه ميکنند، ضرر خواهند کرد؛ باخت منتظر اينها است؛ به قول اروپايي‌ها دارند روي اسب بازنده شرط‌بندي ميکنند. امروز وضع رژيم صهيونيستي وضعي نيست که مشوّق نزديکي به او باشد؛ نبايد اين اشتباه را بکنند. رژيم غاصب، رفتني است. امروز نهضت فلسطين از هميشه‌ي اين هفتاد هشتاد سال سرحال‌تر است. مشاهده ميکنيد که امروز جوانان فلسطيني و نهضت فلسطيني، نهضت ضدّ غصب، ضدّ ظلم، ضدّ صهيونيسم از هميشه بانشاط‌تر، سرحال‌تر و آماده‌تر است و ان‌شاءالله اين نهضت به نتيجه خواهد رسيد و همان‌طور که امام بزرگوار (رضوان الله عليه) از رژيم غاصب به «سرطان» تعبير کردند،(۸) حتماً اين سرطان به فضل الهي به دست خود مردم فلسطين و نيروهاي مقاومت در کلّ منطقه ريشه‌‌کن خواهد شد؛
ان‌شاءالله.

۱۴۰۲/۰۷/۱۱

افزودن دیدگاه