آيين تجليل از ايثارگران دانشگاه شهرکرد به مناسبت هفته دفاع مقدس

کد خبر: 140549 تاریخ انتشار: 1402/07/05 13:02:41
نمایش: 134
اخبار
روز چهارشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۲، آيين تجليل از ايثارگران دانشگاه شهرکرد به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور دکتر ياسر پيرعلي رييس دانشگاه شهرکرد، حجت الاسلام مالک حسني مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري (مدظله العالي)در دانشگاه،  دکتر عزيزالله مولوي معاون فرهنگي_اجتماعي دانشگاه، و جمعي از مديران و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

دکتر ياسر پيرعلي ضمن تبريک آغاز هفته وحدت گفت: ما بايد در همه زمينه ها با الگو گيري از  دفاع مقدس و شهدا و رزمندگان به صورت جهادي و همدلانه در هر مقام و منسب در پيشبرد اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي ايران بکوشيم.

رييس دانشگاه شهرکرد با  اشاره به بيانات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) بر زنده نگه داشتن ارزشهاي دفاع مقدس تاکيد کرد و افزود: بايد سبک زندگي و ارزش هاي دوران دفاع مقدس را به جوانان يادآوري کنيم که اين بازشناسي و انتقال فرهنگ ناب ايثار و شهادت به نسل هاي آتي و حفظ آن در سنگرهاي مقابله با توطئه‌ها و تهاجمات همه جانبه دشمنان از وظايف اصلي ما است.

دکتر ياسر پيرعلي، همت، همدلي و انسجام را در قشر دانشگاهي و به ويژه ايثارگران، براي تقويت معرفت و معنويت امروز کشور ضروري دانست و گفت:شرايط اقتصادي و مشکلات وجود دارند اما نياز است روحيه ايثارگري و شهادت را حفظ کنيم تا بتوانيم در زمينه هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي بر مشکلات غلبه کنيم.

رييس دانشگاه شهرکرد با اشاره به حضور دانشجويان بين المللي در سال تحصيلي جديد خاطر نشان کرد: از اين ظرفيت مي توان در زمينه هاي اشاعه فرهنگ عاشورايي و دفاع مقدس و بيان ارزشهاي دين مبين اسلام استفاده کرد.

حجت الاسلام مالک حسني نيز با بيان اينکه شهيد زنده است و قلبهاي مرده را زنده مي کند و تنها با بيان ياد و خاطره شهداست که مي توان بر قلب ها اثر گذاشت،گفت: کتاب هاي زيادي در زمينه دفاع مقدس و سيره شهدا وجود دارد که بايد مطالعه در زمينه فرهنگ و ايثار و شهادت و دفاع مقدس  را در جامعه گسترش بدهيم  تا  بتوانيم با شهدا مانوس شده و از سيره آنان الگو بگيريم.

خاطره گويي ايثارگران، پخش کليپ و ... بخش هاي ديگري از اين برنامه بود.

در پايان اين آيين با اهداي لوح از ايثارگران دانشگاه شهرکرد تجليل شد.

افزودن دیدگاه