مراسم تکريم و معارفه مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهرکرد

کد خبر: 130532 تاریخ انتشار: 1402/03/03
نمایش: 233
اخبار
روز چهارشنبه ۳خردادماه ۱۴۰۲، مراسم تکريم حجت الاسلام والمسلمين سعيد صفي و معارفه حجت الاسلام والمسلمين مالک حسني مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهرکرد، با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي ميراحمدي معاون منابع انساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي کشور، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابوالحسن فاطمي مدير حوزه علميه استان چهارمحال و بختياري و امام جمعه موقت شهرکرد، دکتر ياسر پيرعلي رييس دانشگاه شهرکرد، هيات رييسه دانشگاه، جمعي از مسئولان استاني و دانشگاهي در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
دکتر ياسر پيرعلي ضمن عرض خير مقدم و گراميداشت مقام والاي شهدا و دهه کرامت گفت: مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مي‌فرمايند: خرمشهرها در پيش است و مي‌بينيم که بعد از ۸ سال دفاع مقدس، جلوه‌هاي جديد خصوصا در فضاهاي فرهنگي يک به يک در حال ظهور است و نياز به تدبير و مواجهه دارد.
رييس دانشگاه شهرکرد با اشاره به نمود مظلوميت رزمندگان و عزيزاني که در دفاع مقدس بودند در کتاب "دا " و فيلم در حال اکران "دسته دختران"، ادامه داد: براي مديران کنوني شرايط نسبت به زمان جنگ، فشارها و سختي هاي آن دوران بسيار آسان است و شرايط براي مديراني که بخواهند کار کنند و درخدمت ملت شريف ايران باشند، فراهم است.
دکتر پيرعلي با بيان اينکه اگر در راه خدا و صراط مستقيم حرکت کنيم خداوند متعال هم کمکمان خواهد کرد، تصريح کرد: اين فرمايش امام حسين(ع) که مي‌فرمايند: " اي فرزندم از ظلم به کسي که در برابر تو هيچ ياري کننده اي جز خداوند ندارد برحذر باش" بايد سرلوحه همه کارهاي دولت مردان، کارگزاران، مديرا ن و همه مردم درهرجايگاهي که هستيم قرار گيرد.
رييس دانشگاه شهرکرد با تاکيد بر اينکه دفاع از ولايت فقيه و نظام اسلامي وظيفه‌اي همگاني است و براي ما نيز بسيار مهم و حائز اهميت است، گفت: دفاع از ولايت، دفاع از جايگاه ولايت و دفاع از مجموعه هايي که به اسم مقام معظم رهبري است براي بنده بسيار مهم بوده و هست و هميشه فرمايشات مقام معظم رهبري به عنوان راهبردي عملي و مهم در مجموعه اقدامات مد نظر قرار مي گيرد.
دکتر پيرعلي افزود: دفاع از ولايت، کار افراد خاصي نيست و يک رسالت الهي همگاني است و براي حفظ امنيت و ميهن خود بايد زير اين پرچم فعاليت و دفاع کنيم.رييس دانشگاه شهرکرد در پايان از زحمات حجت الاسلام والمسلمين سعيد صفي تقدير و تشکر کرد و براي حجت الاسلام والمسلمين مالک حسني آرزوي موفقيت و توفيقات روزافزون در انجام وظايف و مسئوليت هاي محوله را داشت.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي ميراحمدي با بيان اينکه بهترين مکان براي تبليغ دين، محيط هاي فرهيخته دانشگاهي است، گفت: ما روحانيون بايد قدر اين نعمت را بدانيم.

 معاون منابع انساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي کشور از زحمات حجت الاسلام سعيد صفي در طول دوران خدمتشان به عنوان مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه شهرکرد تقدير و تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمين ميراحمدي با اشاره به اينکه اختلاف نظرهاي موجود امري طبيعي و مايه رشد است، افزود: همه ما در يک جبهه هستيم و آنچه اهميت دارد تفاهم است نه توافق و اينکه حرف و خواسته يکديگر را بفهميم امري بسيار مهم و ضروريست.

معاون منابع انساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي کشور ادامه داد: روحانيون مبلغان دين هستند که با سه ابزار حکمت، موعظه حسنه و گفتگو و حرف زدن متناسب با مخاطب، بايد همگان را به راه خدا دعوت کنند و به همين خاطر بايد با همه انسان‌ها، گروه‌ها و سلايق ارتباط داشته باشيم.

حجت الاسلام والمسلمين ميراحمدي مقصود اصلي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) از حضور روحانيون در دانشگاه ها را، متکلف تبيين اسلام ناب، مسئول اصلي رفع اشکالات فکري و معرفتي دانشگاهيان، مقابله با انحرافات، کج انديشي ها، کج روي ها در امور اسلاميف حضور معنوي و ديني و روحاني حضور هدايتگر و پدرانه در محيط دانشگاهف ملجاء و مامن مرکز عواطف و احساسات دانشجويان در تموجات روحي جوانان و همدردي، طبابت معنوي و روحي و ارائه راهنمايي هاي لازم عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمين ميراحمدي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري(مدظله العالي) که مي فرمايند: بي‌تفاوتي و حالت به من چه، دشمن بزرگ تعهد و رسالت عالمان دين و جامعه است، ادامه داد: عالم و مبلغ غير مسئول نمي تواند نقش پيامبران را ايفا کند، البته بايد توجه داشت حس مسئوليت داشتن غير از دخالت کردن و تنش ايجاد کردن است.

حجت الاسلام سعيد صفي ضمن تبريک دهه کرامت و تشکر از حضور حاضرين در جلسه، با اشاره به داستان حضرت يوسف(ع) گفت: خدا همه مردم را عبد و غلام يوسف کرد چراکه يوسف نبي عبد و غلام خداوند متعال بود و چيزي که امروز چه در درون و چه در بيرون دانشگاه به آن نياز داريم اين است که عبد خدا باشيم، در محضر خدا باشيم و کارهايمان را براي خدا انجام دهيم و لاغير.

مسئول سابق دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهرکرد گفت: اگر عبد و غلام خدا شديم در توليدات علمي، در وظيفه معلمي، در رسالت دانشگاهي که ذيل رسالت الهي مطرح مي شود، در تمام کارها برکت وارد و همه مشکلاتمان حل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمين سعيد صفي با اشاره به اقدامات و فعاليت‌هاي خود در طول خدمت در دانشگاه شهرکرد، خاطرنشان کرد: در مدت ۱۲ سالي که در دانشگاه شهرکرد خدمت کرده ام هميشه به دانشگاه و دانشگاهيان ارادت داشته و دارم و هيچگاه از اين ارادت کم نخواهد شد و اگر کاري هم انجام گرفته به توفيق الهي بوده است و اميدوارم ذخيره الهي براي بنده و همه عزيزان قرار بگيرد.

حجت الاسلام والمسلمين صفي ادامه داد: اگر دانشجويان، کارکنان و اعضاي هيات علمي را از خودمان بدانيم قطعا مي‌توانيم کارهاي بزرگي را در دانشگاه انجام دهيم.

مسئول سابق دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهرکرد در پايان سخنانش از همکاري و همراهي همکاران، مسئولان کشوري، استاني و دانشگاهي تقدير و تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمين مالک حسني ضمن تبريک ايام و اعياد پيش رو گفت: امروزه با تغيير و تحول جديد در نظام منطقه و دنيا مواجه هستيم و معادلات در حال تغيير است و مطابق فرمايش مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مبني بر اينکه مجموعه پيش قراول، جلودار و موثرتر از همه مجموعه ها، دانشگاه است و به تبع آن دانشگاهيان، لذا ما امروزه فرصت مشغول شدن به يکديگر را نداريم و بايد بدون اختلاف و تفرقه، تمام توان خود را براي انجام مسئوليت ها و رسالت هاي خود به کار گيريم.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهرکرد با بيان اينکه نياز به ارتباط، همدلي و هم افزايي حداکثري است، افزود: از اساتيد و دوستان درخواست دارم دعا کنيد در اين مسيري که پيش از من بزرگواران شروع کرده اند، بتوانيم ثابت قدم پيش رويم و جوانان و دانشجويان را در اين مسير جلو ببريم.

حجت الاسلام والمسلمين حسني رويکرد خود به عنوان سرباز انقلاب را، رويکرد هم افزايي و همکاري درون و برون سازماني مطرح کرد و گفت: به طرح هاي چابک، خلاق و فعال که بتواند به حل مشکلات کمک کند نياز داريم که همفکري همه را مي طلبد.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام والمسلمين سعيد صفي گفت: اميدوارم با دعاي دوستان بتوانيم گام هاي موثري در دانشگاه شهرکرد برداريم و ان شاءالله با انرژي مضاعف و انگيزه اي بالا پيگير آرمان هاي انقلاب بوده و بدانيم که اگر هم‌رنگ خدا شديم، کارهاي محدود ما اثرات نامحدود خواهد داشت.

گفتني است در ابتداي برنامه، دکتر عزيزالله مولوي، معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه از طرف هيئت رييسه دانشگاه شهرکرد به ميهمانان و مدعوين جلسه خير مقدم گفت و جنگ امروز را جنگ ترکيبي از هجوم دشمن به خاکريز فرهنگ و حمله به بعد عاطفي، شناختي و رفتاري جوانان ايران که بر کسي پوشيده نيست دانست و بيان کرد که اين جنگ جديد نيازمند تاکتيک ها و شگردهاي جديد است و انتصاب حجت الاسلام والمسلمين مالک حسني که يکي از کنشگرهاي فعال فضاي سايبري و مجازي است را نشان از حسن تدبير و انتخاب ايشان به عنوان مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهرکرد دانست و براي حجت الاسلام و المسلمين سعيد صفي آرزوي دوام توفيقات و سعادت نمود.

در پايان با اهداء لوح و هدايا از زحمات حجت الاسلام والمسلمين سعيد صفي تقدير و حجت الاسلام و المسلمين مالک حسني به عنوان مسئول جديد دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري معارفه شد.

افزودن دیدگاه