اختتاميه چهارمين رويداد توليد محتواي ديجيتال بسيج

کد خبر: 120529 تاریخ انتشار: 1401/11/18 10:51:34
نمایش: 237
اخبار
اختتاميه چهارمين رويداد توليد محتواي ديجيتال بسيج/ سرلشکر سلامي: خرمشهر امروز فضاي مجازي است و بايد فاتح آن باشيد
به گزارش گروه هنر و رسانه خبرگزاري فارس، اختتاميه مرحله نهايي چهارمين رويداد توليد محتواي ديجيتال بسيج با حضور سردار حسين سلامي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و سردار غلامرضا سليماني مسئول سازمان بسيج مستضعفين برگزار شد.

رويداد توليد محتواي ديجيتال سازمان فضاي مجازي بسيج با حضور ۱۱۸ تيم و ۶۰۰ شرکت‌کننده برگزار شد که هرکدام از استعداد‌هاي درخشان کشور هستند. ۴۱ تيم در حوزه پويانمايي، ۳۷ تيم در حوزه نرم‌افزار تلفن همراه و ۲۸ تيم توليدکننده بازي‌هاي تلفن همراه در اين رويداد به رقابت خواهند پرداخت.

تيم‌هاي شرکت کننده در چهرمين مرحله از رويداد توليد محتواي ديجيتال سازمان فضاي مجازي بسيج، در 3 محور توليد بازي‌هاي رايانه اي، انيميشن و نرم افزار ويژه تلفن همراه به رقابت پرداختند. در مرحله نخست اين رويداد بيش از چهار هزار نفر در آبان ماه امسال رقابت کردند و مرحله نهايي چهارمين رويداد توليد محتواي ديجيتال با حضور 118 تيم و ۶۰۰ برگزيده برگزار شد.

سرلشکر حسين سلامي در مراسم اختتاميه چهارمين رويداد سراسري توليد محتواي ديجيتال بسيج گفت: برخي از لحظه‌هاي تاريخ، امتدادي ابدي دارند و نقطه نيستند؛ آنها امتداد زنده از جريان حقيقت‌اند. مانند شب قدر که از هزار ماه برتري دارد. برخي از شخصيت‌هاي تاريخي هم متعلق به يک زمان و مکان نيستند و تاريخ نخواهد توانست بر سيماي درخشان آنها غبار کهنگي و فراموشي را بنشاند. يادآوري ايام الله اهميت فراواني دارد و امروز يعني سالگرد بازگشت امام به ميهن يکي از همان روزها است.

*امام خميني (ره) موازنه قواي جهاني را به چالش کشيد
وي ادامه داد: ما توانسته‌ايم بخشي از سختي‌ها، تلخي‌ها، افسردگي‌ها و ناکامي‌ها را ببينيم. ايران در جغرافيايي سياسي ابرقدرت‌ها در ميان دو ستون با دو ابر قدرت غرب و شرق بود. ايران به دليل قدرت نفتي و اقتصادي برتر قادر بود محوري براي اهداف سياست‌هاي توسعه طلبانه آمريکا در جغرافياي سياسي باشد. تعداد ۴۰ هزار مستشار در ايران آنچنان نفوذ کرده بودند که اوايل انقلاب هنگامي که مي‌خواستند کشورمان را ترک کنند مي‌گفتند به زودي باز خواهيم گشت و در تصورشان نبود که هرگز باز نخواهند گشت. مدل جاذبه قدرت در آن زمان هسته پيرامون بود و کسي نمي‌توانست از مدار هسته خارج شود. اما امام خميني (ره) موازنه قواي جهاني را به چالش کشيد و اعتبار ملي و مذهبي و عظمت اسلام را به ملت ما باز گرداند. اين شکوه شکلي کاملا موفق به خود گرفت و ايران در آستانه سياسي جديد قرار گرفت که استقلال حقيقي ايران اسلامي را شکل داد.
*انقلاب اسلامي سرآغاز حاکميت الله بود
فرمانده کل سپاه گفت: انقلاب اسلامي سرآغاز حاکميت الله و يک پديده سياسي شگفت‌انگيز پس از جنگ سرد بود با محوريت ايران و به اسم اسلام شکل گرفت. رهبري ژرف‌انديشانه و حکيمانه و شجاعانه امام اين را رقم زد. انقلاب اسلامي نقطه تلاقي ضلع‌هاي قدرت بود. انقلاب اسلامي يک حفره غيرقابل ترميم در حوزه سياسي بود و نمي‌توانست نسبت به آن بي‌تفاوت باشد. تاکنون در اين ۴۴ سال دنياي سلطه نظام استکباري تمام قدرت خود را بر رجعت تاريخ اين کشور قرار داده است و نمي‌تواند بپذيرد که ايران يک قدرت بزرگ مستقل است.


وي افزود: در اين ميان، کودتاي نظامي، تحرکات تجزيه‌طلبانه و دفاع مقدس که براي انتهاي قرن بيستم طولاني‌ترين جنگ قرن بود و در يک سوي آن همه قدرت‌هاي جهان با هم آرايش جنگي گرفته بودند و حتي آمريکا و شوروي سابق که جزو قدرت‌هاي متخاصم يکديگر بودند براي شکست انقلاب اسلامي مانند تيغه‌هاي برنده قيچي هم‌افزايي داشتند.اروپا به طور کامل و اعراب مرتجع هم بخش بزرگي از اين آرايش نظامي بودند اما ايران با ايمان کامل به خدا و توانايي خود ايستاد و توانست عظمت الهي را بر آن قدرت‌ها تحميل کند.
سرلشکر سلامي گفت: اين هم پايان ماجرا نبود. جنگ با تغيير صحنه فرهنگي، علمي، فناوري، سياسي و اقتصادي تغيير جغرافيا داد. آنها دانشمندان ما را ترور کردند و مي‌خواستند بگويند که نمي‌توان با مدل حاکميت ديني در اين جهان تمدن‌سازي کرد. نبرد بر سر اثبات و ابطال اين نظريه بود. پس از رحلت امام، بيرق به دست جانشين جامع و صالح ايشان افتاد و بيش از سه دهه است که در بحران‌هاي جهاني سفينه نجات ملت ما است. ايشان اجازه ندادند که کشور در نبردهاي جهاني از خاکريز اول عقب‌نشيني کند و به دست ايشان، جنگ فرهنگي و نرم کشور پاسخ داده شد.
*جوانان به ميدان آمدند و از تحريم‌ها فرصت ساختند
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يادآور شد: جوانان به ميدان آمدند و از تحريم‌ها فرصت ساختند و الگوهاي دوستي و دشمني را باز تعريف کردند و از هويت ايراني اسلامي ما دفاع کردند. دشمنان فتنه داعش را راه انداختند تا چهره‌اي خشن بسازند و تا حدي توانستند، اما تلاش‌هاي سپهبد سليماني و يارانش فرصتي ساخت تا در حيات جهاني اسلام تنفس کنيم. نه عمليات رواني و نه دستکاري امنيت داخلي نتوانست ايران اسلامي را شکست دهد چون جوانان ما در ميدان‌ها حضور داشتند و در تمام فضاهاي علمي و فني و سياسي و اقتصادي در غياب بيگانگان موفق شد اقتدارآفريني کنند. اين يک درخشش آسماني براي جوانان ما بود. در منطقه، حضورمان را تثبيت کرديم و قدرت دفاعي‌مان را توانستيم جنبه‌ها گسترش دهيم. ايمان و هدف ما قدرت ما است.

*جنگ امروز در فضاي مجازي است
سردار سلامي با اشاره به غارت هويت‌هاي ملي خطاب به جوانان گفت: عصر؛ عصر غارت ملي جوامع توسط فرهنگ سلطه غرب است. بايد در اين ميدان غلبه کنيد شما در اين ميدان هستيد و رويداد سراسري توليد محتواي ديجيتال بسيج مانند عمليات‌هاي دوران دفاع مقدس است. خرمشهرهاي امروزي همين فضاي مجازي است و شما بايد فاتحان آن باشيد. وقتي جهاد مي‌کنيد خداوند راه را به شما نشان مي‌دهد. جهان؛ جهان مبارزه حق و باطل است و ما بر حق هستيم و با مردم و جهان صادق هستيم. تلاش کنيد. جنگ امروز همين است؛ جنگ وراي مرزهاي دريايي، زميني و هوايي. جنگ امروز در فضاي مجازي است.
 

افزودن دیدگاه