برگزاري دومين کنگره بزرگداشت شهداي دانشجوي استان چهارمحال و بختياري با عنوان "مشق پرواز" در دانشگاه شهرکرد

کد خبر: 10297 تاریخ انتشار: 1397/12/12
نمایش: 963
اخبار
دومين کنگره بزرگداشت شهداي دانشجوي استان چهارمحال و بختياري با عنوان "مشق پرواز" برگزار شد.

 
 

به گزارش روابط عمومي دانشگاه شهرکرد، شامگاه روز سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷، دومين کنگره بزرگداشت شهداي دانشجوي استان چهارمحال و بختياري با عنوان "مشق پرواز"با حضور دکتر سعيد کريمي رييس دانشگاه شهرکرد و رييس ستاد کنگره شهداي دانشجوي استان، حجت الاسلام دکتر سعيد صفي مسئول دفتر نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه شهرکرد، سردار علي محمد اکبري فرمانده سپاه حضرت قمر بني هاشم(ع) استان ، دکترمحمدحسين رجبي‌دواني مورخ و پژوهشگر تاريخ اسلام، سرگرد مرتضي کريمي دبير کنگره مسئول ناحيه بسيج دانشجويي سپاه حضرت قمر بني هاشم(ع) استان و جمعي از خانواده شهدا، روسا، مسئولان و دانشگاهيان استان در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
 

دکتر سعيد کريمي در اين کنگره  ضمن خير مقدم به خانواده شهدا و شرکت کنندگان در کنگره از همکاري  تمامي دانشگاه‌هاي استان، بسيج دانشجويي، دفاتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان، سپاه حضرت قمر بني‌هاشم(ع)، سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان، در برگزاري اين کنگره تقدير و تشکر کرد و  گفت: اين استان ۷۲ شهيد دانشجو تقديم کشور کرده است  که ۷۰ شهيد مربوط به دوران دفاع مقدس و ۲ شهيد مدافع حرم هستند.


 ايشان هدف از برگزاري اين کنگره را ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، تبيين رسالت و جايگاه دانشجويان با رويکرد سيره ي عملي شهداي دانشجو، تبيين و انتقال آرمان هاي ارزشي و بينشي شهداي دانشجو به نسل جوان، استفاده از ابزارهاي نوين رسانه اي و هنري جهت ابلاغ پيام شهداي دانشجو، جلب مشارکت و سهيم نمودن نهادهاي فعال فرهنگي در عرصه ي زندگي شهداي دانشجو دانست.
 
حجت الاسلام دکتر سعيد صفي نيز ضمن خير مقدم به خانواده هاي معظم و مکرم شهدا و همه شرکت کنندگان در کنگره گفت: خدا را شاکريم که به جامعه دانشگاهي ما توفيق داد امسال کنگره شهداي دانشجو استان را با ۷۲ شهيد به ياد ۷۲ شهيد دشت کربلا با اين عظمت برگزار کنيم.


مسئول دفتر نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه شهرکرد درادامه گفت: در روايت داريم که جهاد و علم در کنار هم انسان را به درجه انبيا مي رسانند همان کاري که شهدا دانشجو ما هم در سنگر علم و دانش، در سنگرجهاد علمي و مجاهدت علمي و هم  در جبهه مقاومت در برابر دشمنان انجام دادند و امروز آنچه که مايه اقتدار نظام اسلامي و جامعه اسلامي است و آنچه که لرزه به اندام دشمن انداخته است همين علم و جهادي است که در اين روايت ذکر شده است.

حجت الاسلام دکتر سعيد صفي در بخش ديگري از سخنانش گفت: خداوند متعال را شاکريم امروز خانواده معظم شهيدان مايه آرامش و اطمينان اين نظام و مردم هستند، اگر به شهدا و ابتدا انقلاب و نظام اسلامي برگرديم، بحمد الله مشکلاتي که امروز براي مملکت ما ايجاد کرده اند،  همانند دوران  دفاع از اين ميهن و دوران دفاع مقدس اين مشکلات را نيز پشت سر خواهيم گذاشت.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه شهرکرد، در پايان با نام بردن از شهيد تندگويان وي را يک  شهيد ساده زيست و فراري از تجملات دانست که درکنار شهيد دخانچي از شهدا شاخصي بودند که در جايگاه بالايي از لحاظ علم و معنويت و جهاد داشتند.

سرگرد پاسدار مرتضي کريمي نيز ضمن تقدير از دانشگاه‌هاي استان  به خاطر توجه به زنده نگاه داشتن مقام شهدا، به ارائه گزارشي از نحوه فعاليت ستاد کنگره شهدا دانشجوي استان  و کميته هاي  ده گانه  اين کنگره پرداخت.

دکتر محمدحسين رجبي‌دواني نيزضمن قدرداني از برگزاري اين کنگره در دانشگاه گفت: از نتايج  برگزاري کنگره‌هاي شهدا، رويش‌هاي جديد براي اسلام و تشيع است که نمونه اين رويش ها در يادواره‌هاي شهدا،  شهيد حججي و بسياري  ديگر از شهدا هستند.


اين مورخ و پژوهشگر در ادامه گفت: شهادت بهترين مرگ و راه رسيدن به لقاء خداوند است،  مقام شهيد چنان است که در نزد پروردگار، در روز حشر هيچ حساب و کتابي ندارد و در روز قيامت همه مردم به جايگاه شهدا حسرت مي‌خورند و به اين ‌دليل قيامت «يوم‌الحسره» است، خداوند در قرآن مي‌فرمايد: که بهشت خاص خود را براي شهدا در نظر گرفته و آرزوي امامان معصوم(ع) شهادت بوده است.

 ايشان در ادامه درباره مقام شهداي دانشجو گفت: شهيدي که عالم باشد مقام بالاتري نزد پروردگار دارد و شهداي دانشجو که جوان بودند و پا بر تعلقات گذاشتند بايد مورد احترام ويژه قرار گيرند تا آموزه‌هاي آنان را براي نسل‌هاي بعد داشته باشيم.

محمد حسين رجبي دواني گفت: در همه کشورهاي دنيا افرادي که در راه اهداف وطن کشته مي‌شوند مورد احترام هستند اما در انقلاب اسلامي راه‌هاي گوناگون براي رسيدن به شهادت باز شد که در دنيا بي‌سابقه است. شهداي انقلاب اسلامي، شهداي دفاع مقدس، شهداي ترور، شهداي فتنه‌ها، شهداي هسته‌اي، شهداي مدافع حرم، شهداي حملات تکفيري، شهداي خدمت و شهداي دانشجو، دسته‌هاي گوناگون شهادت در انقلاب اسلامي طي اين چهل سال  مي باشند و بايد شهدا و خانواده‌هاي آن‌‌ها را گرامي بداريم زيرا ‌مقام رفيعي نزد پروردگار متعال دارند و حجت‌هاي خداوند ‌ميان ما هستند.

گفتني است، در حاشيه دومين کنگره بزرگداشت شهداي دانشجوي استان چهارمحال و بختياري ازاپليکيشن "مشق پرواز" مختص اطلاعات کامل ۷۲ شهيد دانشجوي استان  که به همت معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه شهرکرد و ناحيه بسيج دانشجويي استان  تهيه شده بود وکتاب "در کوي نيکنامي"مربوط به زندگي شهداي دانشجو رونمايي شد. همچنين از خانواده هاي شهداي دانشجوي چهارمحال و بختياري  با اعطاء لوح  قدرداني و تجليل به عمل آمد.
 

 

افزودن دیدگاه