برگزاري كارگاه آموزشي رويكردهاي فرهنگي و هنري انقلاب اسلامي در دانشگاه شهركرد

کد خبر: 10295 تاریخ انتشار: 1397/11/17
نمایش: 893
اخبار
كارگاه آموزشي رويكردهاي فرهنگي و هنري انقلاب اسلامي در دانشگاه شهركرد به همت پايگاه بسيج كاركنان دانشگاه و همكاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، با حضور و استقبال تعداد زيادي از مسئولان و اساتيد و كاركنان دانشگاه شهركرد در محل سالن كنفرانس دانشكده منابع طبيعي دانشگاه شهركرد برگزار گرديد.
بعد از ظهر روز سه شنبه 16 بهمن 97 كارگاه آموزشي رويكردهاي فرهنگي و هنري انقلاب اسلامي به همت پايگاه بسيج كاركنان دانشگاه و همكاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، با حضور و استقبال تعداد زيادي از مسئولان و اساتيد و كاركنان دانشگاه شهركرد در محل سالن كنفرانس دانشكده منابع طبيعي دانشگاه شهركرد برگزار گرديد.

در اين جلسه آقاي محمد رضا ايرانمنش از اساتيد و هنرمندان سينما در خصوص تاريخچه توليد فيلم هاي سينمايي در قبل و بعد از انقلاب سخنراني كردند. ايشان در بيان مقايسه بين فيلم هاي سينمايي قبل از انقلاب بيشتر آنها را از نظر محتوا و شكل تقليد و كپي برداري از فيلم هاي ضعيف سينمايي ديگر كشورها دانستند و توليد فيلم هاي دفاع مقدس را تحولي جديد و عالي در تاريخ سينماي كشور معرفي كردند كه تلاش داشتند تا گوشه اي از جهاد، مبارزه و زندگي رزمندگان و خانواده هاي آنها را منعكس كنند. ايشان همچنين با بيان اينكه دفاع مقدس زمينه پرورش مردم و بويژه جوانان اين كشور و تعالي معنوي آنها را فراهم كرد بر لزوم توليد فيلم هايي با مضمون دفاع مقدس براي حفظ وقايع و حقايق جنگ تحميلي و انتقال آنها به نسل جوان و آيندگان تأكيد كردند و خواستار حمايت مسئولين از توليد چنين فيلم هايي شدند. اين بازيگر با سابقه سينماي دفاع مقدس از اينكه تلاش مي شود تا ذائقه مخاطبين سينما تغيير كند و با توليد برخي فيلم هاي ضد ارزش و بي محتوا وضعيت توليد فيلم هاي سينماي كشور از اخلاق دور شود، انتقاد كردند. اين هنرمند، رزمنده و جانباز دفاع مقدس همچنين با بيان اينكه در دنيا توجه به فرهنگ در رأس تصميمات مسئولين كشورها مي باشد، تصريح كردند كه توجه به فرهنگ سازي و اصلاح وضعيت هنر با توليد آثار ارزشمند هنري و سينمايي، راه حل بسياري از مشكلات اجتماعي كشور و مردم است.

.

 

 

 

 

 

 

 

      

افزودن دیدگاه