برگزاري نشست کميته پدافند غير عامل دانشگاه شهرکرد

کد خبر: 10294 تاریخ انتشار: 1397/11/16
نمایش: 1009
اخبار
نشست کميته پدافند غير عامل دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه شهرکرد، روز سه شنبه ۲۵ دي ماه ۹۷، نشست کميته پدافند غير عامل دانشگاه شهرکرد با حضور دکتر رضا خوش سير معاون پژوهش و فناوري دانشگاه شهرکرد، مهندس علي محمدي مدير کل پدافند غير عامل استان چهارمحال و بختياري و ساير اعضاي کميته پدافند غير عامل دانشگاه شهرکرد در محل معاونت پژوهش و فنآوري دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

علي محمدي در اين نشست ضمن تقديراز دانشگاه شهرکرد جهت برگزاري همايش پدافند غير عامل گفت: در پدافند غيرعامل تمام نهادها، نيروها، سازمان‌ها، صنايع و حتي مردم عادي مي‌توانند نقش موثري ايفا کنند و دانشگاه ها نيز نقش موثري در اين زمينه دارند. اساسا هيچ حوزه اي خارج از شموليت پدافند غير عامل نمي توان وجود داشته باشد.

 مدير پدافند غير عامل استان چهار محال و بختياري در ادامه افزود: فعاليت هاي علمي و پژوهشي که دانشگاه شهرکرد به عنوان يک قطب علمي مي توانند براي پدافند غير عامل بسيار مهم است و با توجه به مصوبه اي که وجود دارد دانشجويان مي توانند با ارائه پروپزال در زمينه پدافند غير عامل و به صورت امريه در ارگان ها و نهاد هاي دولتي خدمت سربازي خود را بگذرانند.

دکتر خوش سير نيز در اين نشست ضمن خوش آمدگويي گفت: پدافند غير عامل با توجه به وضعيت کنوني خصوصا تحريمها و دشمنان خارجي حائز اهميت است و با توجه به اهميت موضوع پدافند غير عامل و گستردگي موضوعات آن دانشگاه شهرکرد کميته پدافند غير عامل را با حضور اعضا و اساتيد مجرب در زمينه هاي مختلف تشکيل داده است.

 بهزاد ايزدي دبير کميته پدافند غير عامل دانشگاه شهرکرد نيز در اين نشست ضمن ارائه گزارشي از کار گاهها و همايش هاي برگزار شده در زمينه پدافند غير عامل گفت: اميدوارم در ادامه سال تحصيلي همايش هاي و کارگاه هاي ديگر مرتبط با موضوعات و مشکلات جامعه و پدافند غير عامل برگزار کنيم.

گفتني است، پدافند غيرعامل به مجموعه اقداماتي اطلاق مي‌شود که به جنگ‌افزار نياز ندارد و با اجراي آن مي‌توان از وارد شدن خسارات مالي به تجهيزات و تاسيسات حياتي و حساس نظامي و غيرنظامي و تلفات انساني جلوگيري نمود و يا ميزان اين خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

افزودن دیدگاه