بيانيه ارتش به مناسبت گراميداشت هفته بسيج

کد خبر: 10275 تاریخ انتشار: 1397/09/02 18:58:37
نمایش: 796
اخبار
ارتش جمهوري اسلامي در بيانيه‌‌‌اي ضمن تبريک به مناسبت هفته بسيج اعلام کرد که امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند تقويت فرهنگ بسيجي هستيم.
متن کامل بيانيه ارتش به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

پنجم آذر ماه يکي از درخشان‌ترين برگ‌هاي کتاب انقلاب اسلامي و يادآور صدور فرمان تاريخي امام خميني(ره) مبني بر تشکيل بسيج مستضعفين و ارتش بيست ميليوني در مقطع حساس و سرنوشت‌سازي است که نهال نوپاي انقلاب اسلامي تازه پا گرفته بود.

 بدخواهان و دشمنان تلاش مي‌کردند از هر سو و با هر ابزاري از رشد و گسترش انقلاب اسلامي جلوگيري کنند، اما در اين شرايط، امام بزرگوار با نگاهي جامع‌نگر و فراگير، آينده و امنيت نظام اسلامي و کشور را تضمين کردند و در پنجم آذرماه سال 1358 فرمان تشکيل بسيج مستضعفين را صادر فرمودند.

بدون ترديد دورانديشي، هوشياري و درايت بي‌نظير حضرت امام خميني(ره) در تأسيس آن نهاد مقدس و هدايت و تدابير روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله‌العالي) اساسي‌ترين عامل خنثي‌سازي توطئه‌ها در مقابل انقلاب اسلامي بوده و حوادث سال‌هاي بعد، گواهي روشن بر درستي اين تصميم بوده است.

وقتي ارتش رژيم بعث در دوران تحميل جنگ به ايران سربلند اسلامي، به دنبال تحقق رؤياي فتح ايران بود، مردم شريف کشورمان در قالب بسيج همراه و همدل با ارتش و سپاه به دفاع از مرزهاي کشور پرداختند و شهداي سرافرازي را تقديم انقلاب اسلامي کردند.

در سال‌هاي پس از جنگ نيز که کشور تازه از زير بار جنگ خانمان‌سوز بيرون آمده بود، باز اين بسيجيان - که امام‌شان آنها را لشکريان مخلص خدا ناميد- بودند که بدون هيچ چشمداشتي، پاي انقلاب شکوهمند اسلامي ايستادند و براي آباداني کشور، آستين بالا زدند.

اگر نبود تفکر بسيجي، آيا مي‌توان متصور بود که بتوان با وجود شديدترين تحريم‌ها و دشمني‌هاي ظالمانه‌ دنياي استکبار به سرکردگي آمريکاي جنايتکار، در بالاترين قلل عرصه‌هاي علمي، جهادي، نظامي و سياسي ايستاد؟

امروز که در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي قرار داريم، مدافعان حرم اهل بيت(ع) با همين تفکر بسيجي پرچمدار حراست از مرزهاي اعتقادي ايران و دفاع از مسلمانان مظلوم شده‌اند.

بسيج ميعادگاه همه اقشار مردم براي دفاع از انقلاب اسلامي و دستيابي به آرمان‌ها و اهداف آن تا تشکيل تمدن نوين اسلامي است و امروز که نظام مقدس‌مان هدف تهاجم اقتصادي استکبار جهاني قرار گرفته بيش از هر زمان ديگري نيازمند تقويت و نهادينه‌سازي فرهنگ بسيجي بوده و براي حفظ و استمرار فرهنگ و تفکر بسيج، بايد ابعاد و ويژگي‌هاي اين پديده مبارک بازشناسي و معنا شود.

ارتش جمهوري اسلامي ايران، ضمن تبريک هفته بسيج به آحاد بسيجيان جان برکف، اعلام مي‌کند در سايه رهبري و فرماندهي امام خامنه‌اي عزيز(مدظله‌العالي) تا پاي جان بر سر آرمان‌هاي امام و رهبري، ايستاده است.

افزودن دیدگاه